امروز در صحنه نبرد هوایی و زمینی در غزه، رژیم صهیونیستی از سلاح های نامتعارفی استفاده کرده این درحالی که ارتش اسرائیل نتوانسته انتظارات کابینه و شهرک نشین ها یهودی را برطرف سازد.

علیرضا تقوی نیا در تشریح اظهارات جنجالی وزیر صهیونیست: فکر کردن به بمب اتم نشانه درماندگی تل آویو است

با توجه به قتل و عامی که صهیونیست ها در طی یک ماه اخیر در نوار غزه علیه کودکان و زنان بی گناه انجام داده اند ، اما روز گذشته آمیخای الیاهو، وزیر میراث گردشکری اسرائیل در سخنانی بی شرمانه استفاده از بمب اتمی در نوار غزه را یکی از گزینه‌های روی میز اسرائیل اعلام کرد. این سخنان تا حدی جنجال آفرین شدک ه بعد از  آن بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیراسرائیل گفت: ارتش اسرائیل طبق بالاترین استانداردهای قانون بین‌الملل عمل می‌کند. بلافاصله دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد، الیاهو تا اطلاع بعدی از حضور در جلسات کابینه رژیم صهیونیستی محروم خواهد بود.البته واکنش ها به این سخن به وزارت جنگ نیز رسید و  یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت  به اظهارات وزیر میراث این رژیم واکنش نشان داد و اظهار داشت: سخنان الیاهو از روی بی‌مسؤولیتی است و خوب است که او از مقامات مرتبط با امنیت اسرائیل نیست. حتی یائیر لاپید، رهبر جناح اپوزیسیون اسرائیل  در این باره گفت: اظهارات این وزیر شوکه کننده و دیوانه‌وار است و توهینی به خانواده‌های اسیران در غزه به شمار می‌رود. این سخن  در حالی توسط یک مقام کابینه اسرائیلی گفته می شود امروز جهان صهیونیست ها را بعنوان نازی می خوانند، اما بلافاصله بعد از این سخنان حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس این مطالب را نشانه ای از تروریسم اسرائیل بیان و آن را خطری برای کل منطقه و جهان دانست.

در این راستا، علی رضا تقوی‌نیا، کارشناس ارشد روابط بین الملل در گفت‌وگو با قدس در تحلیل سخنان وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از بمباران اتمی نوار غزه، گفت: این سخنان  نشان دهنده این است اسرائیل  در برابر مقاومت مردم غزه دچار شکست و درماندگی شده و در جنگ زمینی تا امروز نتوانسته پیشروی هایی  موثری در این منطقه داشته باشد بطوریکه در هر حمله بصورت زمینی  تلفات انسانی و خسارات  تجهیزاتی و لجستیکی  بسیاری داشته است.

وی تصریح کرد:امروز در صحنه نبرد هوایی و زمینی در غزه، رژیم صهیونیستی از سلاح های نامتعارفی استفاده کرده این درحالی که ارتش اسرائیل نتوانسته انتظارات کابینه و شهرک نشین ها یهودی را برطرف سازد.

 او در ادامه اظهار داشت: البته سخنان آمیخای اِلیاهو وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی نشان دهنده جنون تل آویو  بعد از عملیات طوفان الاقصی است که گویای ضربه سخت این عملیات بر پیکره امنیتی و نظامی  این رژیم در طول هشتاد سال اخیربوده است.

کارشناس ارشد روابط بین الملل در پاسخ به اینکه آیا ارتش اسرائیل می تواند در غزه از بمب اتمی استفاده کند، گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان نمی تواند از سلاح هسته ای در غزه استفاده کند و دلیل آن بخاطر فاصله۲۰کیلومتری  شهر عسقلان تا نوار غزه است، البته فاصله پایتخت رژیم صهیونیستی( شهر تل آویو) تا غزه ۶۰ کیلومتر می باشد و شلیک بمب اتمی به این منطقه منجر به نابودی صدها کیلومتر خواهد شد، یعنی تا دهه ها امکان سکونت و زندگی در این مناطق میسر نخواهد بود.

تقوی‌نیا در ادامه افزود: سخنانی که اِلیاهو روز گذشته بیان کرده در سطح  بین المللی و افکار عمومی در منطقه به ضرر اسرائیل خواهد بود ، البته این مسئله نشان دهنده سردرکمی کابینه نتانیاهو در برابر مقاومت مردم غزه و محور مقاومت است.

وی تصریح  کرد: البته با این مسئله اشاره کرد که رژیم صهیونیستی هرچقدر که جنایتکار و غاصب باشد توانایی استفاده از بمب اتمی در نوار غزه را بخاطر امنیت و زندگی آرام شهرک نشین ها و یهودیان ساکن در سرزمین های اشغالی انجام نخواهد داشت.

او در پایان به برخی از اعتقادات یهودیان اشاره کرد و افزود:در کتاب تلمود بارها اشاره شده قوم یهود نسبت به دیگر اقوام برتر و بالاتر هستند و آنها نماینده خداوند در زمین می باشندو هر کسی که در مقابل آنها بایستد باید از بین برود، کشتار و قتل عام کودکان و زنان بی گناه در غزه نژاد پرستی است که آنها از آیین کتاب خود برداشت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.