فرمانده انتظامی لردگان از شناسایی متهم برداشت غیرمجاز مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومانی از حساب بانکی یک شهروند در این شهرستان خبر داد.

کشف کلاهبرداری اینترنتی ۲۶۰ میلیارد تومانی در لردگان

به گزارش قدس آنلاین، امیر انتظامی‌نیا گفت: فردی با در دست داشتن یک برگ مرجوعه قضائی، به پلیس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان از حساب وی بدون اطلاع به صورت اینترنتی برداشت شده است که بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان لردگان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدام سریع و به موقع و با اشراف اطلاعاتی، متهم برداشت‌های غیرمجاز را شناسایی و با دستور مقام قضائی، پرونده جهت دستگیری به دادسرای مربوطه ارسال شد.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه‌اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.

انتظامی‌نیا در ادامه به شهروندان توصیه کرد این اپلیکیشن‌ها شیوه‌ای برای کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران در فضای مجازی است و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد؛ در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.