رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از صدور کیفرخواست برای ۱۸ نفر از کارشناسان دادگستری خبر داد.

صدور کیفرخواست برای ۱۸ کارشناس رسمی دادگستری یزد

به گزارش قدس آنلاین،  مجید فرهمندزاده صبح امروز در نشست شورای قضائی استان یزد گفت: بر اساس گزارش اداره کل اطلاعات مبنی بر ارائه اظهارنظر خلاف واقع تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری در امور کشاورزی با موضوع اعتراض به آگهی تشخیص اراضی ملی، مراتب در دستور کار بررسی و پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده و البته اقاریر صریح متهمین، اتهام آنان محرز و پرونده پس از تفهیم اتهام با صدور قرار تأمین متناسب و صدور کیفرخواست ۱۸ متهم به دادگاه کیفری دو شهرستان ارجاع شد.

این مقام قضایی، با بیان اینکه کارشناس باید در برابر اظهار نظر خود پاسخگو باشد، تصریح کرد: کارشناسان رسمی در اظهار نظرهای خود مسئولیت انتظامی، مدنی و بعضاً کیفری دارند فلذا باید در اظهارنظرهای خود، دقت لازم را داشته و با بررسی واقعیات، مستندات و ادله اظهار نظر نمایند.

وی کارشناسی را به اندازه قضاوت مهم دانست و اظهار داشت: بسیاری از آراء قضایی مبتنی بر نظر کارشناسی می‌باشد و  هرگونه اظهار نظر خلاف واقع می‌تواند در تصمیم قاضی و اجرای عدالت و احقاق حق خدشه وارد کند.

فرهمندزاده به اهمیت برخورد با هر گونه جرم و تخلف در دستگاه قضایی و نهادهای همزیست آن اشاره کرد و بیان داشت:‌ قاطبه جامعه کارشناسی، افرادی متعهد، پاک دست و پاک سرشت می‌باشند اما اگر معدود افرادی از هر طیف بخواهند با هرگونه سوء‌ جریان مالی و فساد به اعتبار سایر مجموعه‌ها لطمه وارد کنند، با آنان برخورد خواهد شد و شهروندان نیز می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۸۰ و یا ستاد خبری حفاظت و اطلاعات در شناسایی افراد و جریانات مفسد همراهی و مراتب را اطلاع‌رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.