رییس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب با اشاره به وقف یک منزل مسکونی و یک واحد آپارتمان در این شهرستان به ارزش ۳۰ میلیارد ریال طی روز گذشته گفت: این وقف ها با نیت تحصیل و ازدواج جوانان به ثبت رسیده است.

ثبت ۳۰میلیارد ریال وقف جدید در میاندوآب

به گزارش قدس آنلاین، میثم جعفری افزود: با این ۲ موقوفه جدید، تعداد موقوفات شهرستان میاندوآب به ۹۰۰ فقره رسیده که صرف نیات واقفان در بخش های مختلف می شود.

وی اضافه کرد: امسال درآمد موقوفات این شهرستان با افزایش هشت برابری نسبت به سال گذشته به ۱۱ میلیارد ریال رسیده که امیدواریم همین روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰ بسته کامل نوشت افزار در راستای عمل به نیات واقفان در بین دانش آموزان بی بضاعت میاندوآبی به ویژه در روستاها توزیع شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب اظهار کرد: سنت حسنه وقف یکی از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

جعفری گفت: مردم میاندوآب برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف، در پرداخت زکات نیز همواره از شهرستان‌های پیشتاز آذربایجان‌غربی هستند.

در میاندوآب چندین موقوفه اعم از انتفاعی و منفعتی شامل ۵۰۴ باب مسجد، ۹۵ باب حسینیه و ۹ امامزاده و زیارتگاه ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.