دختران کاراته‌کا ایران با درخشش خود موجبات صعود کاروان ایران به رتبه دوم جدول توزیع مدال‌های مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا را فراهم کردند.

کولاک دختران کاراته در قزاقستان؛ ایران به رتبه دوم صعود کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، نمایندگان کاراته ایران در پایان روز دوم مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا در مجموع با کسب ۱۲ مدال طلا، نقره و و برنز شمار مدال‌های کاراته ایران را به عدد ۱۸ رساندند.

در روز دوم مسابقات آسیایی کاراته، رقابت‌های کومیته جوانان، کاتای تیمی جوانان و کاتای انفرادی زیر ۲۱ سال برگزار شد.

در مسابقات امروز، دختران کاراته ایران هر سه مدال طلای کاروان کشورمان را به دست آوردند. روز گذشته نیز غزل فتحی در نوجوانان طلایی شده بود. با این اوصاف هر چهار مدال زرین کشورمان در این مسابقات توسط دختران به ارمغان آمده است.

در کومیته جوانان دختران، فاطمه جعفرنژاد در وزن ۴۸- کیلوگرم در دیدار نهایی یک بر صفر از سد سوپیچایا تیکوانگ از تایلند عبور کرد و موفق به کسب مدال طلا شد. جعفرنژاد در این رقابت‌ها ابتدا از سد نماینده قرقیزستان گذشت و در نیمه‌نهایی کاراته‌کا ازبکستانی را شکست داد.

در وزن ۶۶- کیلوگرم، هانا حسین‌پور در فینال با حساب ۶ بر ۵ المحیرا تیارا از اندونزی را شکست داد و طلایی شد. حسین‌پور هم در این مسابقات ابتدا نماینده تایلند را شکست داد و سپس از سد نماینده قزاقستان عبور کرد.

در وزن ۶۶+ کیلوگرم، زهرا رحیم‌پور در دیدار نهایی با نتیجه ۶ بر ۲ از سد چانانکان حیوخام از تایلند گذشت و به مدال طلا رسید. رحیم‌پور دور اول استراحت داشت و سپس عسیلا ساویدوا از قزاقستان را شکست داد.

در رقابت‌های امروز، یوسف نیک روش در وزن ۷۶+ کیلوگرم، متین زارع در کاتای انفرادی زیر ۲۱ سال و کاتای تیمی جوانان دختران (مبینا حداد زاده، سارینا دری، ساناز مهری ماهانی) به مدال نقره رسیدند.

سپیده امینی در کاتای انفرادی زیر ۲۱ سال، کاتای تیمی جوانان پسران (امیرحسین عربی، محمد علی مسلمی، امیرمحمد مسلمی)، ابوالفضل همدم جو در وزن ۶۱- کیلوگرم، وهاب شاهمیر در وزن ۷۶- کیلوگرم، بشری ایمانی در وزن ۵۹- کیلوگرم، فاطمه زهرا سعیدآبادی در وزن ۵۳- کیلوگرم، هم به مدال برنز رسیدند.

بدین ترتیب در پایان روز دوم تعداد مدال‌های تیم‌های ملی کاراته ایران در مجموع به ۱۸ مدال(۴ طلا، ۴ نقره، ۱۰ برنز) رسید تا تیم کشورمان با صعودی سه پله‌ای در رتبه دوم قرار بگیرد. فردا چهارشنبه و در آخرین روز مسابقات، کاراته‌کاهای زیر ۲۱ سال روی تاتامی می‌روند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.