رئیس کل دادگستری فارس گفت: اقدامات دادگستری فارس در پیشگیری و مبارزه با زمین خواری بسیار قاطع، کاربردی  و به دور از جوسازی است و نتایج گویای حصول اهداف تعیین شده است.

مبارزه قاطع و به دور از جوسازی با زمین‌خواری در فارس

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در بازدید از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس ضمن بررسی سامانه‌های موجود در این معاونت با کارشناسان این حوزه دیدار و فعالیتهای آنان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری فارس، حجم اقدامات صورت گرفته در این معاونت را گسترده و کاربردی ارزیابی کرد دانست و گفت:

پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی به حدی اهمیت دارد که اگر تمرکز برنامه‌های کل مجموعه دادگستری متوجه این حوزه باشد بهترین اثرگذاری را در جامعه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: وقتی مشکل مادر یا همسر یک خانواده و یا یک کودک کار و... با حمایت و تلاش شما حل می‌شود، تأثیر این اقدام متوجه کل اجتماع می‌شود.

موسوی با اشاره به افتتاح مجتمع قضایی ـ حمایتی شوق زندگی بیان کرد: با توجه به حجم گسترده مراجعین به این مجتمع، باید زبده‌ترین و عاشق‌ترین نیروها در این حوزه به ارائه بپردازند چرا که پیگیری مشکلات اجتماع و جلوگیری از آسیب‌ها روش‌های علمی و تخصصی و همچنین علاقه‌مندی کمک به هم‌نوعان طلب می‌کند.

وی از پیگیری مدیریت ارشد قضایی استان  در راستای اختصاص محل مناسبی و وسیعی برای احداث مجتمع مهر والدین شیراز خبر داد و افزود: پیش‌بینی این محل اختصاصی زمینه ملاقات والدین طلاق با فرزندان مشترک را در فضایی مناسب و آرام فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری فارس خواستار انعکاس بهتر اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان شد و افزود: اطلاع‌رسانی از اقدامات هدفمند و برنامه‌ریزی شده در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز ترغیب سایر افراد به انجام اقدامات اجتماعی مؤثر شود و از جهت دیگر نیز  اقدامات خوب و گسترده قوه قضائیه در این حوزه‌ها را به مردم معرفی کند.

وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش در پیشگیری از قوه جرم و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: گاهی تاثیر یک کلیپ، انیمیشن یا پوستر از چندماه فعالیت یک مجموعه موثرتر است و در این زمینه نیز باید این معاونت فعال‌تر عمل کند و ما هم هرگونه پشتیبانی مورد نیاز را در این زمینه انجام خواهیم داد.

موسوی افزود: طرح قاضی در مدرسه که سال‌هاست در این استان اجرا و مستمراً در دستور کار قرار داشته است نیز بسیار مهم است چون در آموزش محصلان و والدین آن‌ها در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی موثر و آموزنده است به نحوی که هر سال درخواست‌های زیادی از مدارس یا والدین دانش‌آموزان برای برگزاری این آموزش‌ها به دادگستری فارس می‌رسد.

وی از سامانه تلفنی ۱۲۹ به عنوان یکی دیگر از اقدامات خوب این معاونت نام برد و گفت: از سال گذشته که این سامانه در استان فارس مجدداً فعال شد به بیش از ۱۷ هزار تماس و پرسش مردمی به صورت رایگان پاسخ داده شده که این اقدام علاوه بر برقراری ساده‌ترین روش ارتباطی با مردم و افزایش اعتماد و رضایت مردمی مشاوره‌های رایگان حقوقی و روانشناختی را در دسترس مردم قرار داده است.

رییس شورای قضایی استان فارس در ادامه به حوزه مشارکت های مردمی اشاره و تصریح کرد: تاکنون گزارش های مردمی مهم و قابل توجهی از طریق سامانه سجام به این معاونت ارسال شده که منشاء جلوگیری از برخی جرائم از جمله زمین خواری های کلان و یا برخورد با برخی انحرافات و فساد ها در ادارات و سازمانها  شده است.

وی بر تقویت ارتباط مردم با دستگاه قضایی  خاطر نشان کرد باید از افراد دغدغه مندی که ما را در پیشگیری از جرائم و تخلفات کمک می کنند قدردانی شود.

 مقام ارشد قضایی استان فارس یاد آور شد: آرای جایگزین حبس از مسائل مهم دیگری است که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می بایست با آموزش قضات، برگزاری جشنواره و سایر ابزار های تشویقی... قضات را به صدور اینگونه آراء ترغیب کند تا از جمعیت کیفری کاسته شود چرا که بسیاری از جمعیت کیفری که به جای حبس می توانند خدمات مفیدتری به جامعه  داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در خاتمه این بازدید با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات و برگزاری جلسات ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی فارس، افزود: قوه قضائیه به دور از هرگونه گرایش سیاسی نظارت مستقیمی بر عملکرد فعالان حوزه انتخابات دارد و مردم از ما توقع اجرای کامل قانون را دارند و باید مثل تمام دوره های انتخاباتی گذشته معاونت اجتماعی و

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.