رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تبریز گفت: ۳۶۴۱مترمربع از اراضی ملی با ارزش ریالی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال واقع در بخش باسمنج رفع تصرف شد.

رفع تصرف از ۳۶۰۰ مترمربع زمین خواری در تبریز

به گزارش قدس آنلاین، سعید پورحیدری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برای تشدید مقابله با پدیده شوم زمین خواری، ۳۶۴۱ مترمربع از اراضی ملی با ارزش ریالی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال واقع در بخش باسمنج از توابع شهرستان تبریز، با تلاش کارشناسان حقوقی و مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز و با دستور مقام قضائی بصورت فیزیکی رفع تصرف گردید و به بیت المال عودت داده شد.

وی افزود: اراضی ملی و منابع طبیعی جز انفال عمومی و بیت المال بوده که با توجه به نقش بسیار مهم آن در شهرستان کلانشهر تبریز علاوه بر اهمیت اقتصادی، دارای ارزش زیست محیطی بسیاری در ترسیب کربن، تلطیف و پالایش هوا، کاهش سیل و غیره می‌باشد، لذا مأموران یگان حفاظت این شهرستان به عنوان حافظان انفال عمومی اجازه به خطر انداختن سلامت جوامع انسانی را به احدی نخواهند داد.

پورحیدری گفت: در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی با متخلفان برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت و سودجویان بهای به خطر انداختن سلامت انسان‌ها را ضمن رفع تصرف و اعاده به وضع سابق، با حبس و جزای نقدی و اجرای مجازات‌های سنگین پرداخت خواهند کرد.

وی از مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان تبریز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی بلافاصله گزارشات خود را با شماره رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.