معاون نخست وزیر دولت سرپرستی افغانستان در امور اقتصادی گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های خوبی در حوزه صنعت و تولید کسب کرده است.

معاون نخست وزیر افغانستان: پیشرفت صنعتی ایران پس از انقلاب چشمگیر است

به گزارش قدس آنلاین،  ملا عبدالغنی برادر روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: افغانستان هم تعهد دارد که در بخش اقتصاد و صنعت پیشرفت‌های خوبی بدست آورد.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، پیشرفت‌های خوبی در اقتصاد و صنعت افغانستان هم رُخ دهد.
معاون نخست وزیر دولت سرپرستی افغانستان در امور اقتصادی افزود: تولیدات آهن و فولاد با مقیاس کوچکتر در افغانستان هم وجود دارد و همکاری با ذوب‌آهن اصفهان می‌تواند در توسعه صنعت فولاد کشور ما نیز موثر باشد.
وی اضافه کرد: افغانستان برای ایجاد زیرساخت‌های خود به صنایع فولادی نیاز دارد و در این زمینه به تجربه کشور دوست و برادر ایران نیاز دارد و امیدواریم این تجربیات در اختیار ما قرار گیرد.

ملا عبدالغنی برادر خاطرنشان کرد: ای کاش صنعتگران ذوب‌آهن افغانستان نیز همراه ما به کارخانه ذوب‌آهن اصفهان آمده بودند تا این پیشرفت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند.
وی تصریح کرد: امیدواریم این تجربیات با ارزش را در اختیار ما قرار دهید و نگذارید که محتاج دیگر کشورها شویم.

نیاز افغانستان به تجارب ۴۵ ساله ایران

وزیر صنعت و تجارت دولت سرپرستی افغانستان نیز در این دیدار گفت: کشور ما نیازمند استفاده از تجربیات ۴۵ ساله جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تولیدی و صنعتی است.

نورالدین عزیزی با اشاره به نیاز کشورش به واردات مواد خام و شمش از ایران تاکید کرد: افغانستان روزانه به سه هزار تُن مواد خام و شمش نیاز دارد که باید با استفاده از تعرفه‌های گمرکی وارد کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت متبوعش بتواند حجم تجارت خود با ایران را به ۱۰ میلیارد دلار برساند.

عزیزی بیان کرد: در دوران مسوولیتم در افغانستان تاکنون سه بار به ایران سفر کرده‌ام و خوشحالم که امروز نیز در بازدید از کارخانه عظیم صنعتی ذوب‌آهن اصفهان حضور دارم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.