رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: ۱۵ هزار پزشک برای حضور در غزه و کمک رسانی به مجروحان ثبت نام کردند که با احتساب داوطلبان شهرستانی این رقم به ۲۰ هزار نفر نیز خواهد رسید.

داوطلب شدن ۲۰هزار کادر درمان برای اعزام به غزه

محمدحسین زارع‌زاده اظهار داشت: پس از حدود یک ماه از جنگ افروزی رژیم غاصب اسراییل و به خاک و خون کشیدن مردم و کودکان مظلوم غزه اخیراً شاهد نامه‌ای بودیم که جمعی از کارکنان بهداشت و درمان اسراییل خواستار حمله به مراکز درمانی غزه شده بودند.
وی با بیان اینکه این موضوع اوج ددمنشی و خوی وحشی‌گری رژیم وحشی اسراییل را نشان می‌دهد افزود: آنها موضوعات انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند و در نبود تصمیم‌گیری متقن در برابر ددمنشی اسراییل آن‌ها هر روز جریح‌تر می‌شوند و درخواست غیرانسانی از مجامع جهانی دارند. و ما خواستار این موضوع هستیم که مجامع بین‌المللی هرچه زودتر به وظایف خود عمل کنند و جلوی خون‌ریزی این رژیم را بگیرند.
زارع‌زاده با اشاره به اینکه در همین راستا تعداد زیادی از پزشکان ایرانی برای حضور در غزه ثبت نام کرده‌اند اظهار داشت: در همین راستا پویش‌هایی نیز راه افتاد و در پویش «مرهم برای غزه» ۱۵ هزار پزشک ثبت نام کردند با احتساب داوطلبان شهرستانی این رقم به ۲۰ هزار نفر نیز خواهد رسید.
وی گفت: مجامع صلیب سرخ و هلال احمر تلاش خود را برای رساندن کمک به مردم غزه می‌کنند و ما نیز از طریق هلال احمر پیگیر اعزام پزشکان هستیم اما تاکنون شرایط فراهم نشده است و رژیم اسراییل حاضر به باز کردن راهی برای حضور پزشکان و درمان مجروحان نیست.

 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.