استاندار بوشهر گفت: بازسازی مقبره شهید رئیس‌علی دلواری چراغ هدایت برای نسل‌های آینده است.

استاندار بوشهر: بازسازی مقبره رئیس‌علی دلواری چراغ هدایت برای نسل‌های آینده است

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، احمد محمدی‌زاده عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از گروه جهادی و از دست‌اندرکاران بازسازی مقبره شهید رئیس‌علی دلواری در نجف اشرف اظهار داشت: انگلیس در عرصه ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان و جوامع نقش مهمی ایفا می‌کند.

استاندار بوشهر افزود: قشون انگلیسی در تجاوز به بوشهر که قدرت مقابله با رئیس‌علی دلواری و مبارزان جنوب نداشت، توانست با فریب نیروهای داخلی رئیس‌علی دلواری را ترور کند و به شهادت برساند.

محمدی‌زاده با اشاره به انتقال پیکر شهید رئیس‌علی به عراق تصریح کرد: انگلیسی‌ها حتی از مبارزان و رزمندگان استعمارستیز هراس داشتند و آن را نابود می‌کردند ازاین‌رو به‌تدبیر یکی از بزرگان این سرزمین پیکر شهید رئیس‌علی دلواری به عراق منتقل و در وادی‌السلام نجف اشرف در کربلا دفن شد.

وی با بیان اینکه انتقال پیکر شهید رئیس‌علی به نجف اشرف کار مهم و بزرگی بود، گفت: شخصی که ۸۰ سال پیش پیکر شهید رئیس‌علی دلواری را به نجف اشرف انتقال داد کار بزرگی کرد و باید شناسایی شود و از نوادگان آن تجلیل شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر ادامه راه شهید رئیس‌علی و شهدای مقابله با استکبار جهانی تصریح کرد: از اقدام دینی، انقلابی و ارزشی گروه جهادی بازسازی آرامگاه شهید رئیس‌علی دلواری در اقدامی خودجوش قدردانی می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: اگر ما بعد دشمنی با آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی کم‌رنگ شود مسیر را گم می‌کنیم و به مسیرهای اشتباه هدایت می‌شویم.

وی ادامه داد: بازسازی مقبره شهید رئیس‌علی دلواری و مبارزان راه ضداستعماری و استکبارستیزی چراغ هدایت برای نسل‌های آینده است که بتوانند این مسیر و راه دفاع از حقوق مردم و ایستادگی در مقابل ظالمان را ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.