مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت با پوشش حدود ۴۴ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین بیمه پایه کشور در حوزه درمان و سلامت است.

نیمی از جمعیت کشور، تحت پوشش بیمه سلامت

به گزارش قدس خراسان، دکتر محمد مهدی ناصحی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، تجهیزات کلینیک و البسه یکبار مصرف بیمارستانی در مشهد، افزود: بیش از نیمی از جمعیت کشور و هزار و ۳۹۵ محصول تجهیزاتی در بخش‌های مختلف پزشکی، دارویی و تجهیزاتی در مراکز دولتی و خصوصی، تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند. 

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون، دوهزار میلیارد تومان فقط برای پرداخت تجهیزات مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌ها هزینه شده است و امیدواریم تجهیزات، توزیع مناسب آن‌ها و توانمندسازی مجموعه‌های ما با محصولات مصرفی و سرمایه‌ای، با استفاده از توان داخلی متخصصان انجام شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمه سلامت یکی از بیمه‌هایی است که بخش عمده پوشش بیمه‌ای کشور را در بر دارد، می‌توان در خریدهای راهبردی، از شرکت‌هایی که کالاهای باکیفیت تولید می‌کنند و بیماران ما نیز از آن‌ها راضی هستند، استفاده کرد.

وی درباره نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی در مشهد هم گفت: حضور شرکت‌های مختلف داخلی در زمینه تولید و توزیع و شرکت‌های دانش بنیان، آن را به نمایشگاهی با کیفیت بالا تبدیل کرده است و امیدواریم هر سال این نمایشگاه با حضور جوانان و شرکت‌های دانش بنیان، محصولات کیفی‌تر و مناسب تری را معرفی کند

دکتر ناصحی با اشاره به اینکه دولت و مجلس با نگاه ویژه به مجموعه‌های دانش بنیان، مصوبات خوبی داشته اند، تاکد کرد: اطلاع رسانی بیشتر و توجه مدیران به این مزیت‌ها و خریدهای راهبردی که موسسات بیمه‌ای می‌توانند از محصولات داخلی داشته باشند، می‌تواند سبب تقویت شرکت‌های داخلی و مجموعه‌های نوپای دانش بنیان شود.

هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی مشهد تا شنبه ۲۰ آبانماه در محل سالن مفاخر نمایشگاه بین المللی مشهد ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۵تا ۲۰ از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه دیدن کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.