رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: از مهر سال گذشته تاکنون چهار خانه محیط زیست در شهرستان برای ارتقا فرهنگ محیط زیست راه اندازی شد.

چهار خانه محیط زیست در کاشان راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین؛ الهیار دولتخواه افزود: راه‌اندازی خانه محیط زیست در راستای مردمی سازی فعالیت‌ها و پویش مردمی ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته تا بتوان سطح مشارکت عمومی در این حوزه را افزایش داد.
وی اظهار داشت: ارتقای سطح سواد محیط زیستی مردم، رشد کیفی محیط زیست منطقه، فراهم شدن زمینه معیشت پایدار و جلب مشارکت گسترده مهمترین رویکرد خانه‌های محیط زیست است که می‌تواند تقویت هویت‌ها و ارزش‌های محلی و منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با اشاره به لزوم ایجاد مطالبه‌گری صحیح و همگرایی بین خانه‌ها و ادارات محیط زیست گفت: رصد، پایش و حل چالش‌های محلی و منطقه‌ای با راه‌اندازی خانه محیط زیست سرعت گرفته است.
وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق و دستیابی به این اهداف، پیشنهاد راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در سراسر کشور را ارائه داد که کاشان مهر سال گذشته اقدام به راه‌اندازی این خانه در محل صنایع سبز شهرستان کرد.
دولتخواه گفت: فضاها، وسایل و تجهیزات اداری اعم از امکانات سمعی و بصری، فضای اموزشی ، فضای استقرار فعالان و سازمان‌های مردم‌نهاد ، کتابخانه و سالن جلسات از جمله امکاناتی هستند که تاکنون توسط مجموعه‌های مختلف به این کار اختصاص یافته است.
وی افزود: ارائه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تعاملی به مرور با تامین منابع مالی دولتی، کمک‌های فعالین محیط زیست در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تکمیل خواهد شد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.