نیروی دریایی ژاپن عصر شنبه در بیانیه‌ای از آغاز رزمایش نظامی مشترک سالانه خود با مشارکت آمریکا، استرالیا و کانادا در اقیانوس آرام خبر داد.

برگزاری رزمایش دریایی ژاپن با مشارکت آمریکا، استرالیا و کانادا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: فیلیپین نیز امسال برای اولین بار به عنوان ناظر در این رزمایش حضور داشت.

آکیرا سایتو معاون نیروی دریایی ژاپن درباره این رزمایش به خبرنگاران، گفت: رزمایش «آنوالِکس» (Annualex) به رهبری ژاپن روز جمعه با عملیات نیروهای دریایی ایالات متحده، استرالیا و کانادا و با حضور فیلیپین به عنوان ناظر در اقیانوس آرام آغاز شد.

وی افزود: با توجه به تهدیدهای فزاینده‌ای که امنیت دریایی را تهدید می‌کند، هماهنگی و همکاری همه جانبه برای اطمینان از ثبات امنیت دریایی در اقیانوس آرام ضروری است.

کارل توماس معاون فرمانده ناوگان هفتم آمریکا نیز در رابطه با برگزاری این رزمایش، گفت: امنیت این منطقه دریایی برای کل جهان مهم است.

توماس با اشاره به حضور چهار کشور ژاپن، آمریکا، استرالیا و کانادا در این رزمایش دریایی، خاطرنشان کرد: هرچه نیروهای ما بیشتر با هم کار کنند و عملیات‌ها و تمرین‌های ما چندجانبه‌تر باشد، امنیت دریایی این منطقه افزایش خواهد یافت، بنابراین خوشحال هستم که ژاپن از فیلیپین هم دعوت کرد تا به عنوان ناظر در این رزمایش دریایی حضور داشته باشد.

به نوشته اِن اچ کِی، نیروی دریایی ایالات متحده در اقیانوس آرام دارای ۲ ناو هواپیمابر از جمله یو اس اس کارل وینسون (USS Carl Vinson) است.

ناظران بر این عقیده هستند که ارتش آمریکا می‌خواهد قدرت بازدارندگی خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین و درگیری بین (رژیم) اسرائیل و حماس حفظ کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.