علیخان اسماعیلوف نخست وزیر قزاقستان در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین گفت: حجم تجارت میان چین و کشورهای آسیای مرکزی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

ارزش تجارت چین و آسیای مرکزی به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سال گذشته تجارت بین چین و آسیای مرکزی بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار بود که ۴۵ درصد آن سهم قزاقستان اعلام شد. به گفته نخست وزیر قزاقستان، در طی ۱۰ سال، حجم کل مبادلات تجاری بین چین و کشورهای واقع در امتداد «طرح یک پهنه، یک راه» به ۱۹.۵ هزار میلیارد دلار و حجم کل سرمایه گذاری به ۳۸۰ میلیارد دلار رسید.

علیخان اسماعیلوف که در نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIM) در شانگهای سخن می‌گفت، تاکید کرد: قزاقستان در میان 10 تولیدکننده بزرگ گندم و آرد جهان قرار دارد. امروزه این جمهوری به طور پیوسته دانه های روغنی، غلات، گوشت و سایر محصولات را به چین صادر می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد قزاقستان به عنوان یک مرکز حمل و نقل و لجستیک منطقه ای نقش استراتژیکی ایفا می کند و تبدیل به حلقه اتصال اوراسیا به منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از کل حمل و نقل زمینی چین به اروپا از طریق قزاقستان صورت می‌پذیرد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین از ۱۴ تا ۲۰ آبان در شانگهای برگزار شد. نمایندگانی از بیش از ۱۳۰ کشور در این رویداد شرکت کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.