رئیس جمهوری اندونزی در دیدار اخیر با همتای ترک خود از دیدگاه مشترک دو کشور در حمایت از مردم فلسطین برای رسیدن به استقلال خبر داد.

اندونزی و ترکیه از استقلال فلسطین حمایت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در نشست دوجانبه ای در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی‌ که روز شنبه در عربستان سعودی برگزار شد به این توافق رسیدند.

جوکویدودو تاکید کرد: ما همچنین بر ضرورت حل علت اصلی این مشکلات و رسیدن به راه حلی مشترک (برای مساله فلسطین) توافق کردیم.

وی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی‌ خواست تا متعهد شوند و تمام تلاش خود را برای برقراری آتش بس صورت دهند. وی همچنین خواست تا جنگ برای مسائل بشردوستانه و کمک به مردم فلسطین در غزه که تحت حمله نیروهای اسرائیل قرار دارند، متوقف شود.

رئیس جمهوری اندونزی افزود باید از دسترسی امن، قابل پیش‌بینی و پایدار همه مردم این ناحیه محصور به کمک های بشر دوستانه اطمینان حاصل شود.

جوکو ویدودو تصدیق کرد که اندونزی از همه کانال های در دسترس خود شامل مجمع عمومی‌ سازمان ملل، شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیوان کیفری بین المللی برای رساندن صدای عدالت و انسانیت مردم فلسطین استفاده می‌کند.

در این دیدار دوجانبه، جوکو ویدودو و اردوغان بر تعهد خود نسبت به پیشبرد کشورهای خود در جهت همکاری در حل مشکلات غزه، حمایت از فلسطینیان برای به دست آوردن استقلال خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کردند.

سران این دو کشور همچنین افزودند که اندونزی و ترکیه فعالانه برای مدیریت مسائل نوار غزه در جنگ با اسرائیل تلاش می‌کند.

سران این دو کشور علاوه بر بررسی شرایط کنونی غزه، از نشست خود برای پیشبرد مذاکرات نهایی کردن توافق‌نامه مشارکت اقتصادی جامع اندونزی-ترکیه (IT-CEPA) تلاش کردند.

انتظار می‌رود این توافق‌نامه سال آینده میلادی نهایی شود.

در این نشست رنتو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی نیز حضور داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.