روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی خبر داد که (رژیم) اسرائیل و حماس به توافقی برای برقراری یک آتش بس موقت ۵ روزه نزدیک شده‌اند.

واشنگتن پست از احتمال برقراری آتش بس ۵ روزه در غزه خبر داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی، افزود: (رژیم) اسرائیل و حماس به توافقی برای آتش‌بس موقت ۵ روزه با آزادی ده‌ها زندانی نزدیک شده‌اند.

به نوشته واشنگتن پست، این مقام صهیونیست روز دوشنبه در مصاحبه‌ای در این باره، گفت: در توافقنامه آزمایشی، زنان و کودکان اسرائیلی به صورت گروهی و هم‌زمان با زنان و جوانان فلسطینی که در زندان‌های (رژیم) اسرائیل نگهداری می‌شوند، آزاد می‌شوند.

وی مدعی شد: این توافق می‌تواند کمک‌های بین‌المللی بیشتری را برای غیرنظامیان فلسطینی در غزه فراهم کرده و بحران انسانی در غزه را کاهش دهد.

به نوشته واشنگتن پست، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در تماس تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از تلاش‌های میانجی‌گرایانه دوحه برای دست یافتن به توافق با حماس، قدردانی کرد.

مقامات ایالات متحده امیدوارند که توافقنامه آزادی اسیران و آتش‌بس موقت بتواند از هیاهوی بین‌المللی پیرامون جنگ در غزه بکاهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.