مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان خبر داد و گفت: از این میزان حدود ۳۰ هزار تن آن صادر می‌شود که توسعه صادرات این محصول در اولویت قرار دارد.

تولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویر

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صفوی با اشاره به افتتاح پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از مراکز مهم کشت و فرآوری خرما در کشور، میزبان حضور بیش از ۷۰ شرکت‌ از ۱۳ استان از جمله بوشهر، مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، یزد، فارس، قزوین، هرمزگان، کرمان، خوزستان، کرمانشاه و البرز، در زمینه فرآورده‌های محصول خرما، تجهیزات تخصصی، صنایع غذایی و شرکت‌های دانش‌بنیان، چاپ و بسته‌بندی، صادرات بازرگانی داخلی، کود، سم و صنایع دستی تا ۲۶ آبان ماه است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ملی و بین‌المللی به‌منظور فرصت مناسب برای بازاریابی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصول خرما از این فرصت باید به نحو أحسن بهره‌برداری کنند و بازارهای داخلی و بین‌المللی خود را بیش از پیش توسعه دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر میزان تولید خرما در جهان را ۷.۵ میلیون تن دانست و خاطرنشان کرد: از این میزان ۱.۵ میلیون تن آن صادر می‌شود.

صفوی، میزان تولید خرما در ایران را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن و صادرات آن در حدود ۴۰۰ هزار تن اعلام و تصریح کرد: استان بوشهر با بیش از  ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات و تولید ۱۷۰ هزار تن انواع خرما و صادرات ۳۰ هزار تن از این محصول ، یکی از مهمترین مناطق خرماخیز کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه بازارهای صادراتی خرما استان بوشهر در مرحله اول کشورهای آسیای میانه است، گفت: روسیه در مقام اول قرار گرفته و سایر کشورهای هدف صادراتی نظیر حوزه اورآسیا، حاشیه خلیج فارس، افغانستان، پاکستان ، هندوستان و ترکیه در مراحل بعدی قرار دارند.

استاندار بوشهر هم با اشاره به تولید خرما از ۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر گفت: این استان ۱۵ درصد خرمای کشور تولید و معیشت ۱۶ هزار خانوار از صنعت خرما است.

وی با بیان اینکه ۴۰ نوع خرما از نخیلات استان بوشهر تولید می‌شود افزود: حمایت از تولید و صادرکنندگان خرما و تقویت صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

احمد محمدی‌زاده آبیاری نوین در اراضی نخلستان استان بوشهر را یادآور شد و گفت: این روش آبیاری در نخلستان‌های استان اجرایی شد که در این راستا ساخت ۳ سد در بالادست نخیلات دشتستان و تنگستان آغاز شده است.

تولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویرتولید ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر + تصویر

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.