دبیر اجرایی سی‌و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت: ۵۳ اثر به دبیرخانه سی‌و پنجمین جشنواره تئاتر استان راه یافته است.

آمار نهایی آثار رسیده به سی‌و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، علی بناییان اظهار کرد: این جشنواره شامل ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی است که نمایش‌های صحنه‌ای از شهرهای بهبهان، آبادان، شوشتر، دزفول، اندیمشک، بندر امام خمینی(ره) و اهواز به بخش نهایی راه‌ یافتند؛ ۵۳ اثر به دبیرخانه سی‌و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان راه یافته است و از مجموع آثار رسیده نیز ۹ اثر صحنه‌ای و هفت اثر خیابانی به مرحله نهایی راه یافتند.

وی ادامه داد: آثار خیابانی جشنواره نیز از خرمشهر، ایذه، اهواز و سوسنگرد انتخاب شده‌اند.

بناییان با اشاره به این‌که مضامین عمده آثار راه‌یافته به جشنواره، دفاع مقدس و مسایل اجتماعی هستند، گفت: جشنواره از ۲۹ آبان تا ۲ آذرماه سال جاری در خوزستان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان خاطرنشان کرد: امسال بنا به درخواست برخی گروه‌های نمایش اجرای آثار به دلایلی همچون پرحجم بودن اجرای دکور به صورت غیرمتمرکز در شهرهای محل گروه‌های نمایش انجام می‌شود.

و گفت: جدول اجرای نمایش‌های خیابانی و مکان اجرای آن‌ها متعاقبا اعلام می‌شود.

بناییان یادآوری کرد: سال گذشته سه نمایش از جشنواره تئاتر استان به جشنواره منطقه‌ای و یک اثر به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.

دبیر اجرایی سی‌و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره امسال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آثار رسیده از کیفیت خوبی برخوردارند اما ضعف آموزش به ویژه در زمینه کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه در برخی آثار مشهود است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.