رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه مدعی شد، شهر آودیفکا در شرق کشورش برای برنامه‌های جنگی کی‌یف اهمیت کلیدی داشته و تلفات سنگین روسیه در آنجا احتمالا برنامه‌های روسیه برای جنگی گسترده‌تر را تضعیف می‌کند.

ادعاهای زلنسکی درباره تلفات ارتش روسیه در شرق اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی شبانه گفت، حملات روسیه در منطقه دونتسک در شرق اوکراین از جمله در محور آودیفکا «بسیار شدید» بوده‌اند.

او مدعی شد: «روسیه هم اکنون در نزدیکی آودیفکا، به شکلی سریعتر و در ابعاد گسترده‌تر از به عنوان مثال درگیری باخموت، در حال از دست دادن نیروهایش و تجهیزاتش است.

زلنسکی گفت:‌«تحمل کردن فشار آنها شدیدا دشوار است. هر چه نیروهای روس بیشتری نزدیک آودیفکا از بین بروند، کلیت اوضاع برای دشمن و روند کلی این جنگ بدتر خواهد بود.»

اولکساندر شتوپون، سخنگوی ارتش اوکراین  نیز اظهار کرد، درگیری‌ها در جنوب آودیفکا شدیدترین درگیری‌ها بوده‌اند.

روسیه هنوز در بیانیه‌های رسمی‌اش درباره جنگ در شرق اوکراین اشاره‌ای به آودیفکا نکرده است، اما یک بلاگر روسی حوزه جنگ مشهور به «ریبار» گفت، در مواضع اطراف این شهر «پیشروی‌هایی» رقم خورده است.

وزارت دفاع روسیه گفت، نیروهای این کشور پنج حمله را در اطراف روستاهای نزدیک به باخموت دفع کرده‌اند و اوکراین در این حملات متحمل ۳۰۰ کشته و زخمی شده است.

رئیس دفتر زلنسکی نیز ادعا کرد، نیروهای اوکراین در منطقه خرسون در جنوب این کشور پایگاهی را در کرانه شرقی رودخانه دنیپرو ایجاد کرده‌ و به شکلی بالقوه یک جبهه جدید حمله در مسیر کریمه را گشوده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سربازان روس یک سال پیش کرانه غربی این رودخانه را ترک کرده و مواضعی را در سمت شرقی آنجا در اختیار گرفته و از آنجا به گلوله‌باران مرتب مواضع اوکراینی‌ها پرداختند.

نیروهای روسیه از بعد از شکست در پیشروی به سمت کی‌یف در اولین روزهای اجرای عملیات ویژه در اوکراین، تمرکز خود را بر شرق این کشور قرار داده‌اند. آنها از اواسط ماه اکتبر آودیفکا را هدف گرفتند و مقام‌های این شهر که جمعیتش در قبل از جنگ ۳۲۰۰۰ نفر بود گفتند هیچ ساختمانی در این شهر از حملات مصون نمانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.