رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه سارمان ملل و دبیرخانه شورای امنیت پایان محدودیتهای موشکی ایران وفق قطعنامه ۲۲۳۱ را رسما اعلام کرده، گفت: مقاومت تروئیکای اروپایی در برابر این واقعیت امتداد نقض تعهد و بد عهدی انها در اجرای توافق برجام است.

مقاومت اروپایی‌ها در برابر لغو محدودیت‌های برجامی، تأثیری در برنامه‌های ایران ندارد

محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره درخواست تروئیکای اروپایی از تهران برای اجرای کامل تعهدات و بازگشت به محدویت‌های برجامی علی رغم امتناع خودشان از پذیرش اعلامیه دبیرخانه شورای امنیت در مورد دومین بند غروب برجام و اتمام محدویت های موشکی ایران با ـأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان در برجام هست و به تعهداتش پایبند می‌باشد، گفت: آنکسی که از برجام خارج شده و یا به تعهداتش عمل نکرده دولت آریکا و کشورهای اروپایی هستند لذا نمی‌توانند به ما اتهام  نقض تعهدات را بزنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با یادآوری اینکه سازمان ملل متحد و دبیرخانه  شورای امنیت با وجود مقاومت کشورهای غربی و آمریکا، لغو دومین گروه از محدودیت‌های نظامی و  موشکی جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای مفاد برجام و قطعنامه شورای امنیت رسما اعلام کرد، خاطرنشان کرد: حالا تروئیکای اروپایی نمی‌خواهند به مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ متعهد باشند و آن را اجرا کنند ، رفتاری در ادامه نقض تعهدات پیشین آنها است و تأثیری در روند فعالیت‌های ما ندارد.

بورسیه دانشجویان توسط سازمان انرژی اتمی

وی در پاسخ به سوال دیگری به تعامل میان سازمان انرژی اتمی و دانشگاه‌ها در سه حوزه اشاره کرد و گفت: بخش اول، مسائلی هستند که می‌توانند تبدیل به پایان‌نامه شوند، بخش دوم نتایج تحقیقاتی است که در دانشگاه وارد و با حمایت سازمان انرژی اتمی، تبدیل به فناوری شود تا به تجهیز آزمایشگاه‌ها کمک کند و بخش سوم، آغاز بورسیه دانشجو است که در ۱۰ دانشگاه کشور، ۱۰ رشته و ۱۰۰ بورسیه را ثبت‌نام کردیم و از امسال تحصیل خود را آغاز کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برای کارشناسی ارشد هم مراحلی را دنبال خواهیم داد که آخرین الگوی اجرایی ما با دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود که در سال گذشته انجام دادیم.

اسلامی درباره هدف‌گذاری تولید برق در صنعت هسته‌ای گفت: این هدف‌گذاری ۲۰ هزار مگاوات است که هم قانون و هم تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ در سند توسعه جامع سازمان انرژی اتمی هم این موضوع پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در اجرای این سند، اقدامات خود را آغاز کردیم که شرکت‌ها تاسیس و سایت‌ها انتخاب شدند و در برخی هم عملیات اجرایی آغاز شده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.