وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا بیشتر فیگور ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه را گرفته، گفت: همزمان با سفر بنده وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خودش را شتابان به ژنو رسانده و تعدادی از خانواده‌های اسرای اسرائیلی را برای مظلوم نمایی به ژنو آورده است.

امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران: آمریکا بیشتر فیگور ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه را گرفته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور گفت‌وگو درباره اوضاع جاری و در استمرار تلاش‌های دیپلماتیک در ارتباط با مسأله فلسطین بویژه پیگیری موضوع ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم مظلوم غزه با مقامات تعدادی از سازمان‌هاس بین‌المللی مستقر در ژنو در این شهر حضور دارد، در جمع خبرنگاران اعزامی در تشریح اهداف این سفر گفت: امروز در ژنو و پیگیر موضوع ارسال گسترده کمک‌های انساندوستانه برای مردم غزه هستیم و دیدارهایی با مقامات سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی در این زمینه داریم.   

وزیر امور خارجه گفت: وضعیت انسانی در غزه بسیار تاسف بار است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در شرایطی که آمریکایی‌ها همه گونه سلاح از جمله سلاح‌های فسفری و ممنوعه را به صورت روزانه از مسیر قبرس و یا به طور مستقیم از همه پایگاه‌هایشان در سراسر منطقه به تل آویو ارسال می‌کنند و این بمبها بر سر مردم مظلوم و مقاوم غزه ریخته می‌شود، اما برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، آمریکا بیشتر فیگور اینکه ما به دنبال ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه هستیم را گرفته است، ولی در عمل اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما از وزیر خارجه آمریکا نقل قول‌هایی را شنیدیم که ایشان گفته ما به دنبال این هستیم که روزانه ۵۰۰ کامیون کمک به داخل غزه وارد شود، اما با پیگیری‌هایی که به عمل آمده روزانه ۲۵ یا حداکثر ۴۰  کامیون وارد فزه می‌شود که سه چهارم ان هم آب است و فاقد دارو، غذا و نیازهای اساسی مردم غزه است.

وزیر خارجه ادامه داد: امیدوارم در رایزنی‌هایی که در این سفر داریم با توحه به نگاه خوب دبیرکل سازمان ملل و همکاران‌شان بتوانیم ارسال گسترده کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه را تسریع کنیم.  

وی با اشاره به حضور وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ژنو هم گفت: همزمان با سفر بنده وزیر خارجه رژیم جعلی اسرائیل خودش را شتابان به ژنو رسانده و تعدادی از خاتواده‌های اسرای اسرائیلی را با خودش برای مظلوم نمایی به ژنو آورده است. این در حالی است که بیش از ۶ هزار اسیر فلسطینی شامل تعداد زیادی زن و کودک در زندانهای رژیم اشغالگر هستند.

وزیر خارجه ادامه داد:  ما از سه هفته پیش در دیداری که با رهبر سیاسی حماس در دوحه داشتیم آقای هنیه موافقت خود را برای آزادی فوری غیرنظامیانی که نزد حماس هستند اعلام کرد اما در گفتگوها و تبادل پیامها و تلاشهایی که برای توقف جنگ در منطقه جریان دارد، طرف اسرائیلی تاکنون شرایطی را که به آزادی این اسرا و غیرنظامیانی که در غزه هستند، سرعت ببخشد، نپذیرفته است  بلکه بر عکس این رژیم تلاش دارد که به این بهانه جنگ، کشتار و نسل کشی را در غزه ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.