استاندار زنجان گفت: کتابخانه‌های عمومی به مثابه یک پایگاه فرهنگی- اجتماعی فعال می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ بی‌نظیرخود، عدالت فرهنگی را محقق کرده و با ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه در توسعه فرهنگی نقش ایفا کنند.

استاندار زنجان:‌ کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های تحقق عدالت فرهنگی هستند

به گزارش قدس آنلاین،  محسن افشارچی روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت هفته " کتاب، کتابخوانی و کتابدار "‌ افزود:‌ کتاب، منبع الهام بشری و موهبتی عظیم است که نقش بی بدیلی در رشد و تعالی آدمیان ایفا می‌کند.

افشارچی اضافه کرد: در بیان اهمیت کتاب همین بس که معجزه جاویدان پیامبر اکرم اسلام نیز از جنس کتاب است و این مهم، جایگاه والای کتاب و کتابخوانی را در دین مبین و انسان‌ساز اسلام نشان می دهد.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ شکوهمند کتابخوانی و مطالعه یکی از موضوعات مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است که فرموده‌اند: «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» بنابراین نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، نیازمند توجه همه اقشار جامعه است و پرداختن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ها، یکی از راه‌های مهم نیل به توسعه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محسوب می شود.

افشارچی ادامه داد:‌ کتابخانه‌های عمومی امروزه با ارائه خدمات نوین و متناسب با نیازهای واقعی مردم به عنوان مراکز گفت و گو، هم‌اندیشی و تبادل تجربه عمل می‌کنند و ترویج فرهنگ کتابخوانی و تطبیق امکانات با تغییرات روزافزون فناوری در حوزه کتاب و کتابخوانی امری ضروری است.

استاندار زنجان اضافه کرد: چنین کتابخانه‌ای با حضور کتابدار معنا پیدا می‌کند که با خدمت‌رسانی بی‌وقفه‌، خلاقانه و خودجوش با بهره‌گیری بهینه از دریچه‌های جهان کتاب و خواندنی‌های دیگر و حفظ موقعیت کتابخانه به عنوان نهادی اجتماعی، در طریق ارتقای اندیشه آدمیان گام برمی‌دارد.

وی در پایان این پیام فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته "‌کتاب، کتابخوانی و کتابدار" را به خانواده کتابخانه‌های عمومی، کتابداران، اهل قلم، نویسندگان، اندیشمندان، اصحاب رسانه، دست اندرکاران و تلاشگران چاپ و نشر کتاب، کتاب‌خوانان و کتاب‌دوستان و مردم فرهیخته استان زنجان تبریک گفت و از همت بلند و تعهد مسئولانه آنان قدردانی کرد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.