رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای چینی خود در سانفرانسیسکو با وی پیرامون تحولات جهانی از جمله جنگ در اوکراین و تحولات غزه تبادل نظر کرد.

بایدن: دیدار با «شی» سازنده بود/ جین‌پینگ: تایوان موضوع مهمی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری‌ های اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام در سانفرانسیسکو در سخنانی اعلام کرد: با رئیس جمهور چین در خصوص گسترش همکاری ها در زمینه‌ های مبارزه با مواد مخدر، روابط نظامی و هوش مصنوعی توافق کردیم.

رئیس‌ جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد: معتقدم پیشرفت قابل توجهی در روابطمان با پکن داشته‌ ایم. دیدار با همتای چینی سازنده بود. از اینکه پس از سال‌ ها تعلیق، همکاری بین ایالات متحده و جمهوری خلق چین در زمینه مبارزه با مواد مخدر دوباره آغاز می‌ شود، خرسندم.

جو بایدن، با تاکید بر اینکه فنتانیل عامل اصلی مرگ و میر آمریکایی‌های ۱۸ تا ۴۹ ساله است، گفت: امروز با این درک جدید در حال انجام اقداماتی برای کاهش قابل توجه جریان مواد مخدر از چین به نیمکره غربی هستیم. من از همکاری رئیس‌ جمهور چین در این زمینه قدردانی می‌ کنم.

بایدن همچنین از گسترش همکاری‌ ها با چین در خصوص هوش مصنوعی خبرداد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ابراز داشت که در دیدار با همتای چینی خود، درباره تحولات جهانی از جمله جنگ در اوکراین و تحولات نوار غزه تبادل نظر کرده‌ اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورو نیوز، یک مقام ارشد آمریکایی در خصوص دیدار مقام کشورش با رییس جمهور چین گفت که شی جین پینگ، در جریان دیدار ۴ ساعته خود با جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا گفته است که تایوان بزرگ‌ ترین و خطرناک‌ ترین موضوع پیش روی دو کشور است.

این نخستین دیدار شی جین‌ پینگ از آمریکا در ۶ سال گذشته است.

این دو رئیس جمهور آخرین بار یک سال پیش در اندونزی با هم دیدار کرده بودند.

این مقام آمریکایی همچنین به نقل از شی جینگ پینگ به خبرنگاران گفت که چین ترجیح می‌ دهد از طریق راه‌ های مسالمت آمیز با تایوان به «اتحاد مجدد» برسد اما او در ادامه صحبت‌ هایش گفته است در شرایط خاص ممکن است از زور نیز استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.