۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 936569

ژاپن قصد دارد پس از اولین پرتاب ناموفق موشک H۳ در ماه مارس سال جاری، دومین موشک H۳ خود را در ماه مارس سال آینده روانه فضا کند.

دومین موشک H۳ ژاپن راهی فضا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، یاماکاوا هیروشی رئیس آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (ژاکسا) در یک کنفرانس خبری در توکیو اعلام کرد که ژاپن قصد دارد تا پایان ماه مارس سال آینده، دومین تلاش خود را برای پرتاب موشک H۳ این کشور انجام دهد.

یاماکاوا با بیان اینکه اولین پرتاب موشک H۳ در ماه مارس به دلیل مشتعل نشدن موتور مرحله دوم آن موشک با شکست مواجه شد، افزود: آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن پس از تجزیه و تحلیل داده‌های پرواز و انجام مطالعات، سه عامل اصلی را که در این شکست نقش داشتند، شناسایی کرد.

رئیس آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن، گفت: اقداماتی که برای پرتاب بعدی انجام می‌شود در پاسخ به تلاش اولیه ناموفق در دستور کار این آژانس قرار گرفته است.

یاماکاوا با بیان اینکه نتایج آزمایش احتراق موتور اصلی به آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن کمک کرد تا برای پرتاب دومین موشک H۳ خود را بهتر آماده کند، تاکید کرد: پیشرفت قابل توجهی در جهت پرتاب موفقیت آمیز حاصل شده است.

گفتنی است؛ آژانس فضانوردی ژاپن روز ۵ مارس سال جاری میلادی (۱۵ اسفند ۱۴۰۱) از پرتاب موشک H۳ جدیدی برای نخستین بار خبر داد که چند دقیقه پس از شلیک به سمت فضا دستور داده شد به دلیل آتش گرفتن موتور در مرحله دوم تخریب شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.