مدیرکل محیط زیست البرز گفت: شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم پلمب است ولی طبق شنیده ها در برخی روزها نیروگاه شهید رجایی مازوت سوزی دارد ولی از کمیت و چگونگی آن با توجه به اینکه در حوزه البرز قرار ندارد مطلع نیستم.

سهم ۷۰ درصدی خودروها در آلودگی هوای البرز

به گزارش قدس آنلاین، مجید درگی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته شاهد افزایش آلودگی هوا در البرز بودیم؛ اظهار کرد: طبق آمار ۷۰ درصد آلودگی هوای استان ناشی از منابع آلاینده متحرک (موتوری) است.

وی ادامه داد: در این شرایط برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری با خودروهای آلاینده میتواند نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوای استان داشته باشد.

وی افزود: طبق آمار سال گذشته در مجموع ۶۵۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی در استان اعمال قانون شده و در سه ماهه اول امسال هم  ۲۲۰ هزار خودرو جریمه شده‌اند.

وی توضیح داد: واقعیت این است که اعمال جریمه ۵۰ هزار تومانی قدرت بازدارندگی کافی ندارد و خودرویی که صبح به دلیل عدم معاینه فنی جریمه شده تا پایان روز می‌تواند در سطح شهر تردد داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست البرز تاکید کرد: پلیس به جز اعمال جریمه می‌تواند از دو روش فک پلاک و ارجاع خودروی آلاینده به تعمیرگاه و همچنین توقیف خودرو هم استفاده کند تا تعداد خودروهای آلاینده در سطح شهرها را کاهش دهد.

درگی ابراز کرد: با توجه به اینکه عده زیادی از این وسایل نقلیه منبع درآمد خانواده محسوب می‌شوند؛ محیط زیست هم با توقیف و ارجاع آنها به پارکینگ موافق نیست و با این اوصاف ارجاع خودروهای آلاینده به تعمیرگاه راه حل بهتری است.

این مسئول تصریح کرد: طبق آمار سال گذشته تنها ۲۰ خوردو و امسال هم ۳۳ خودرو برای رفع نواقص به تعمیرگاه ارجاع داده شده اند که انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم و شهید رجایی قزوین باز شده؛ گفت: شیر مازوت نیروگاه منتظر قائم پلمب است ولی طبق شنیده ها در برخی روزها نیروگاه شهید رجایی مازوت سوزی دارد ولی از کمیت و چگونگی آن با توجه به اینکه در حوزه البرز قرار ندارد مطلع نیستم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.