مسئول مدیریت اتباع غیرمجاز سازمان ملی مهاجرت گفت: کار بازگرداندن اتباع غیرمجاز از مرداد امسال آغاز شده است و این روند ادامه دارد که تاکنون ۴۵۰ هزار نفر از افراد فاقد مدارک هویتی و قانونی از کشور داوطلبانه بازگردانده شده‌اند.

خروج داوطلبانه ۴۵۰ هزار تبعه غیرمجاز از کشور

جواد خانی اظهارداشت: کار بازگردانی اتباع غیرمجاز همزمان با آغاز به کار سازمان ملی مهاجرت از مرداد امسال آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی یادآورشد: افراد بازگردانده شده کسانی بودند که به صورت غیرمجاز وارد کشور شدند که در یک کار آمایشی در سطح هشت استان دارای بیشترین مهاجران، کار بازگردانی آنان نیز آغاز شد.

به گفته خانی، استان‌هایی که بیشترین اتباع را در خود جای داده‌اند به ترتیب تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، قم، کرمان، یزد، فارس، البرز است که ۹۲ درصد اتباع را در خود جای داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود حدود چهار میلیون نفر اتباع مجاز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون کارت هوشمند هویتی برای اتباع صادر شده است، گفت: کار بین استان‌ها تقسیم شده و به سرعت ساماندهی اتباع در دست اجراست.

مسئول مدیریت اتباع غیرمجاز سازمان ملی مهاجرت یکی از اقدامات در دست پیگیری برای مقابله با ورود مهاجران غیرمجاز را انسداد مرزها دانست و گفت: انسداد مرزها از برنامه‌های اصلی این سازمان است که از ابتدا در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود و از طریق شورای عالی امنیت ملی به روند اجرای آن سرعت بخشیدیم تا در یک بازه زمانی کوتاه تر از چند سال این موضوع به هر شکلی از نظر فیزیکی و با مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح انجام شود.

خانی با بیان اینکه مهاجران به ۲ دسته رسمی و دارای مدارک قانونی و غیرمجاز و فاقد مدارک قانونی تقسیم می‌شوند، افزود: عمده مهاجران در ایران از کشور افغانستان هستند که کار ساماندهی هر ۲ گروه آغاز شده است و به زودی با صدور کارت‌های هویتی هوشمند و کد یکتا آمایش و پردازش آنان نیز انجام می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.