رئیس سازمان منابع طبیعی، از انتخاب سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی به عنوان آغاز رسمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور خبر داد و گفت: از شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۲ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور را آغاز می‌کنیم.

زمان رسمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اعلام شد

عباسعلی نوبخت با اشاره به شرایط نامساعد جوی همزمان با ۱۶ آذر، افزود: با توجه به مطالبه سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان گیلان، این تصمیم گرفته شد که ۱۱ آذر، سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی را به عنوان آغاز رسمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور انتخاب کنیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، گفت: در این مدت نشست‌های مختلفی را با صدا و سیما و شبکه های یک و دو سیما داشتیم و مقرر شد نهایت همکاری را با این طرح داشته باشند.

وی با بیان اینکه کاشت درخت باید در رسانه ملی تبلیغ شود، خواستار راه‌اندازی کد دستوری(USSD) طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شد و خاطرنشان کرد: تمام مراحل این طرح اعم از تولید، انتقال و کاشت نهال و... باید به مردم اطلاع‌رسانی شود و در این اطلاع‌رسانی‌ها باید صادق باشیم.

وی کد دستوری مذکور را ویژه اطلاع رسانی به مردم از روند طرح کاشت یک میلیارد درخت دانست و یادآور شد: آمار نهال‌های باقی مانده در عرصه‌ها در سال آینده ارائه می‌شود؛ البته برخی از استان‌ها همراه با نهالکاری، بذرکاری هم دارند که آمار مربوط به بذرهای سبز شده نیز محاسبه و اعلام می‌شود.

نوبخت اضافه کرد: از طریق کد دستوری کاشت یک میلیارد درخت، همه ایرانی‌ها به اطلاعات مرتبط با نهالکاری و درختکاری و تهیه نهال و عرصه مناسب برای کاشت نهال و... دسترسی پیدا خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.