مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان برای تشکیل زندگی وام ازدواج است که با پیگیری‌های متعدد انجام شده اتفاقات خوبی در این زمینه درحال رقم خوردن است.

وام ازدواج؛ عملکرد سلیقه‌ای روسای برخی بانک‌ها در خصوص گرفتن ضامن

حجت الاسلام مهدی متقی فر،  گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده و حدود ۲۷۵ هزار نفر همچنان در صف وام ازدواج هستند که امیدواریم با اقدامات بانک مرکزی افراد در صف انتظار کاهش پیدا کند.

متقی فر در خصوص مشکلات پرداخت وام ازدواج گفت: یکی از مشکلات مهم در خصوص پرداخت وام ازدواج عملکرد سلیقه‌ای برخی روسای بانک‌ها در زمینه گرفتن ضامن است.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون فقط یک ضامن برای دریافت وام ازدواج و فرزند آوری ابلاغ شده است، اما همچنان برخی از شعب بانک‌ها دو تا سه ضامن را از متقاضی درخواست می‌کنند که این موضوع فرآیند دریافت وام ازدواج را دچار مشکل می‌کند.

شایان ذکر است نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مصوب کردند تا متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بتوانند از حساب یارانه یا سهام عدالت خود به عنوان تضمین پرداخت تسهیلات استفاده کنند یا بانک‌ها تنها با دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.