۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: 937261

سعید خورشیدی رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم عمار گفت: جشنواره عمار یک رسانه برای جریان مقاومت است. در حال حاضر مردم غزه نمونه بارز این جریان هستند و جشنواره عمار باید شرایط آن ها را روایت کند.

جشنواره عمار سینمای بدون سانسور است

به گزارش قدس آنلاین اولین نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با گرامی‌داشت یاد «شهدای خبرنگار راه بیت المقدس» یکشنبه ۲۸ آبان در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

این نشست با هدف اعلام اولویت‌ها و تبیین محورهای چهاردهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور خالد القدومی(نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران)، سهیل اسعد(دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار)،  سعید خورشیدی(رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار) و حمید صالحی(دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار) صورت گرفت.

 در ابتدای این نشست علی خلیلی دانشجوی فلسطینی در ایران درباره طوفان الاقصی گفت: جنبش مقاومت فلسطین کاملا موفق عمل کرده است. این جنگ، جنگ رسانه است. بعد از عملیات طوفان الاقصی همدلی جهانی حول محور فلسطین ایجاد شد و دانشگاه های معروف جهان با مردم فلسطین ابراز همدردی کردند. 

در ادامه علی محمد مهدی مهدب که از داوران سابق این جشنواره بود شعری با موضوع فلسطین خواند.

حمید صالحی دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از ۷ مهر منتشر شد. علاقه مندان در ۵ بخش مجزا می‌توانند  آثار خود را تا ۱۰ آذر به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند. 

وی افزود: نظم بازی جهانی و بخش فضای مجازی با تولیدات کوتاه به جشنواره امسال اضافه شده است. فیلم داستانی ، مستند، نماهنگ فیلمنامه، پویانمایی، لوح نگار، فیلم ما با عنوان پویش سراسری فلسطین ما از جمله بخش های جشنواره مردمی فیلم عمار است.

صالحی ادامه داد: اکران های اقتصادی فیلم عمار از جمله فیلم های قریب، مصلحت، سرهنگ ثریا مورد توجه قرار گرفته است. فیلم «اخت الرضا» ۱۵۰۰ درخواست اکران مردمی داشته است و به زودی فیلم «سرهنگ ثریا» در شبکه پخش فیلم عمار قرار خواهد گرفت. 

دبیر اجرایی جشنواره چهاردهم فیلم مردمی عمار خاطر نشان کرد: تا کنون ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. از همه مردم به ویژه نوجوانان دعوت می‌شود با دوربین دستی و تلفن همراه خود آثارشان را برای دبیرخانه ارسال کنند. تا الان بیش از ۳۵۰ اثر در این بخش ارسال شده است.

برای ساخت روایت باید به سراغ حقیقت رفت 

خالد القدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت: برای ساخت روایت باید به سراغ حقیقت برویم اما اسرائیلی ها به سراغ بازاریابی می‌روند به همین دلیل بازاریابی بسیار مهم است. امروزه روایت کودکان فلسطین نه به واسطه بازی رسانه ای، بلکه به علت همدردی با قربانی ها و بعد از آن رد شبه ها است.

وی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: تنها دستاورد نظامی دشمن محاصره بیمارستان ها است. رژیم صهیونسیتی به واسطه غافلگیری بخشی از مردم و سربازان خود را مورد هدف گلوله های خود قرار داد.

غزه، موزه زنده جنایت تمدن غربی 

در ادامه این نشست سعید خورشیدی رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم عمار گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار از ابتدای شکل گیری با شعار صدا و سیمای مردم سانسور شده، در قاب رسانه ها شکل گرفت و وظیفه خود می‌دانست تا مصائب این قشر از مردم که دیده نمیشود را بازنمایی کند. 

وی ادامه داد: جشنواره عمار یک رسانه برای جریان مقاومت است. در حال حاضر مردم غزه نمونه بارز این جریان هستند و جشنواره عمار باید شرایط آن ها را روایت کند. ما خوشحالیم که جشنواره عمار خود را رسانه این هنر معرفی کرده است.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم عمار با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) افزود:  این بانو در خصوص کربلا گفتند در کربلا جز زیبایی ندیدم، ما وظیفه داریم جنایتی که امروز در فلسطین میگذره را رسانه ای کنیم. ما امروز با موزه زنده جنایت های تمدن غربی روبرو هستیم. در دوره های گذشته جشنواره عمار با همکاری فعالان فلسطینی این افتخار را داشتیم تا در غزه هم هفته فیلم داشته باشیم امیدوارم در آینده و با پیروزی مردم غزه باز هم شاهد این اتفاق باشیم.

عمار، سینمای بدون سانسور است 

سهیل اسعد دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش بعدی این نشست گفت: تصویری که از ایران در خارج از کشور وجود دارد تصویر واقعی نیست؛ ما باید فرهنگ عمیق و و ابعاد مختلف جامعه ایرانی را به دنیا نشان دهیم. متنوع بودن قالب های جشنواره عمار، تصویر متفاوت از جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی می‌کند. 

وی اضافه کرد: جشنواره عمار نماینده سینمای انقلاب است. عمار سینمای بدون سانسور است. این جشنواره سینمای حیات است. عمار قالب هنری جهاد تبیین است.

در انتهای این نشست از پوستر جشنواره مردمی فیلم عمار رونمایی شد.

جشنواره عمار سینمای بدون سانسور است

گفتنی است، چهاردهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار دی ماه ۱۴۰۲ همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.