رئیس مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحی درباره میزان سابقه خدمت و سن بازنشستگی شاغلان گفت: سن بازنشستگی برای مردانی که آغاز اشتغالشان از ۱۴۰۳ است ۶۲ سال و سنوات خدمتشان ۳۵ سال خواهد بود.

پاسخ قالیباف به شایعه افزایش ۱۲ سال سن بازنشستگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقایان شاغل ورودی ۱۴۰۳ به بعد برای بازنشستگی باید ۳۵ سال سابقه خدمت و یا ۶۲ سال سن و بانوان شاغل ورودی همین سال باید ۳۰ سال سابقه خدمت و یا ۵۵ سال سن داشته باشند و این موضوع برای شاغلان در حال خدمت به صورت زمان‌دار بوده که متوسط آن حدود ۲ ماه است.

وی افزود: روز گذشته در زمان رأی‌گیری و بعد از آن و هنگام ظهر به این موضوع اشاره کردم که خروجی مصوبه مجلس چیست. بر اساس مصوبه مجلس سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال است و سنوات خدمتی که انجام می‌دهند ۳۵ سال در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: باید در نظر داشت که این قانون برای افرادی که در حال حاضر در حال خدمت هستند به مرور زمان اجرا می‌شود یعنی اگر به متوسط بنگریم، تقریباً متوسط آن حدود دو ماه تا دو ماه و نیم است، یعنی کسی که ورودی امسال است، با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شود البته اگر کسی که در حال حاضر شاغل است به صورت داوطلبانه بخواهد تا ۳۵ سال در کار بماند، مانعی برای او نیست.

قالیباف تصریح کرد: به طور روشن می‌گویم تداوم کار به این شکل است که ورودی‌های ۱۴۰۳ حتما باید با ۳۵ سال سابقه خدمت و یا ۶۲ سال سن بازنشسته شوند که این میزان برای خانم‌ها ۳۰ سال سابقه خدمت و یا ۵۵ سال سن است از این رو موضوع بسیار شفاف است و نقل و قول‌ها و جداولی که غیر از این مفهوم تنظیم می‌شود درست نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام و احترام لطفا جناب اقای قالیباف محبت بفرمائید تصویب بفرمائید هر کس می خواهد میتواند تا 35 سال بماند ان هم بی قید و شرط برخی مدیران کم بین مریض علیرغم رضایت روسای واحدی از اخلاق و عملکرد کارکنان ساعی ارشد و دکتر حتی رسمی قطعی حتی فرزند شهید و همسر ایثارگر ممانعت می کنند لطفا 35 سال ماندن را برای همه آزاد نمائید