رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بزرگترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشورطی روزهای آینده در ایرانشهر به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از مرکز درمانی مادر و کودک  در ایرانشهر

دکتر صالح الدین بویا در گفتگویی با خبرنگار قدس آنلاین گفت: با بهره‌برداری از این مرکز گام بزرگی در حوزه ارتقای شاخص های درمانی در این منطقه برداشته می شود و این مرکز بدلیل همجواری با بیمارستان ایران می تواند برای مراجعه کنندگان بسیارحائز اهمیت و کمک کننده باشد.

 وی افزود: این پروژه ‌درمانی ۶۲۰۰ متر مربع زیربنا داشته و با پیشرفت فیزیکی  ۹۸ درصد در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دکترصالح الدین بویا در ادامه اظهار داشت: یکی از بخش های این مرکز، بخش ENT است و با توجه به فعالیت بخش چشم در بیمارستان ایران، بار مراجعات بیماران منطقه به مرکز استان کمتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: مرکز مادر و کودک ایرانشهر یکی از بزرگترین مراکز در جنوب شرق کشور می باشد و دارای ۱۲۰ تخت شامل تخت مادر و کودک، NICU، ICU و اتاق عمل است و راه‌ اندازی این مرکز درمانی باعث افزایش شاخص‌های کیفی در حوزه زنان و زایمان، کودکان و سلامت مادران باردار در منطقه خواهد شد.

وی گفت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه‌های مختلف  را شاهد بودند که یکی از این پیشرفت‌ها، در حوزه بهداشت و درمان است افزایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توسعه بهداشتی، کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال و کاهش مرگ و میر مادران، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت و رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقاء تجهیزات پزشکی و درمانی و ... بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان به شمار می آید و امکانات و شاخص های موجود این حوزه با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

دکتر بویا افزود سیستان وبلوچستان  یکی از استان هایی است که قبل از انقلاب از لحاظ بهداشت، درمان، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در سطح  بسیار پایینی قرار داشت و از  امکانات بالایی برخوردار نبود، اما هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی امکانات مختلفی از جمله ام آر آی، سی تی اسکن، دستگاه شتاب دهنده خطی و آزمایشگاه های متعدد و مجهز به امکانات روز در استان وجود دارد و شهرها و روستاهای استان بخصوص شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

بویا بیان داشت: هر چند برای رسیدن به  وضعیت ایده آل و مطلوب در حوزه  بهداشت و درمان در سطح استان و کشور فاصله وجود دارد اما تلاش های دست اندرکاران نظام سلامت و نگاه نظام جمهوری اسلامی به ایجاد عدالت در بخش درمان و سلامت قابل تقدیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.