آئین رونمایی از کتاب «که ماهی برآید» با حضور نویسنده اثر و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار برگزار شد.

«کتاب»، ادبیات، رفتار و نگاه و بینش مردم را تغییر می‌دهد

به گزارش قدس خراسان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، آئین رونمایی از کتاب «که ماهی برآید» با حضور سعیده شبرنگ، نویسنده اثر و حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار برگزار شد.

در ابتدا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن ابراز خردسندی از حضور در دیار سربداران گفت: همچنین مایه مباهات است که در دومین روز از هفته بسیج در شهر شهیدان بزرگی همچون علاقی افتخار برگزاری آئین رونمایی کتاب «که ماهی برآید» را داریم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان با اشاره به برگزاری این آئین در شهرستان سبزوار، افزود: اعتقاد دارم این آئین، اتفاق مبارکی برای شهرستان سبزوار، شهر «دوستدار کتاب» است. ضمن قدردانی از مسئولین شهرستان برای برگزاری این آئین باید بگویم که هدف از آئین رونمایی از کتاب در این شهرستان اجرای عدالت اجتمای و فرهنگی و بهره مندی از آثار فاخر است.

وی پیرامون کتاب «که ماهی آید» اثر سعیده شبرنگ، اظهار کرد: این کتاب داستانی پیرامون زندگینامه حکیم ملاهادی سبزواری یکی از مفاخر و علمای بزرگ نه تنها شهرستان سبزوار بلکه استان، کشور و جامعه اسلامی ایران است.

 سبزیان گفت: تمامی اقشار جامعه می‌بایست علاوه بر افتخار به وجود چنین شخصیتی در ایران زمین، از داستان تنهایی و فرزانگی حکیم نیز در راستای درس آموزی و اصلاح مسیر زندگی استفاده کنند.

وی این آئین را جشن تولدی برای کتاب «که ماهی برآید» دانست و توصیه کرد: این حرکت و خیزش را متوقف نکنید و نسبت اشتراک گذاری این کتاب و معرفی آن در تمامی فضاهای تحت اختیار خود اهتمام ورزید؛ چرا که این امرو موجب معرفی موثرتر و مفیدتر شخصیتی والایی همچون حکیم ملا هادی سبزواری به ویژه برای نسل کودک و نوجوان می‌شود.

سبزیان کتاب «که ماهی برآید» حکایتی از تنهایی و فرزانگی حکیم ملاهادی سبزواری به قلم روان دانست و گفت: از این فرصت برای تهیه ویدیویی از معرفی کتاب و ارائه آن به دیگران با محوریت معرفی شخصیتهای بزرگ و برجسته شهرستان با استفاده از ادبیات لطیف خود استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: امروز در مجموعه کتابخانه‌های عمومی به دنبال «تحقق ایران کتابخوانی» هستیم؛ چرا که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند «روی دیگر دانایی توانایی است». حال اگر به دنبال ایران قدرتمند هستیم ابتدا باید ایرانی دانا و آگاه بسازیم. توجه داشته باشید که برای رسیدن به این هدف می‌بایست از ایران کتابخوان بگذریم. تلاش ما بر این است که حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هر نقطه از کشور نقش آفرین باشیم و انس با کتاب در جامعه گسترش دهیم. بدون شک کتاب، ادبیات، رفتار و نگاه و بینش مردم را تغییر می‌دهد.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار ضمن قدردانی از برگزاری این آئین، گفت: بر خود لازم می‌دانم تا با توجه به شروع هفته بسیج یاد و خاطره شهدای والا مقام جمهوری اسلامی و همچنین شهدای مظلوم غزه که به دست رژیم صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند، را گرامی بداریم.

حسین ابراهیمی کردیانی با اشاره به فعالیتهای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار، افزود: تلاش ما در طول چند سال گذشته بر این بوده است تا حرکتی رو به جلو در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام دهیم.

وی همچنین به توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهر روداب و سبزوار در طول یک سال اشاره کرد و گفت: از افتخارات مردم دیار سربداران است که شهرستان سبزوار به عنوان یکی از پنج شهر منتخب «دوستدار کتاب» انتخاب شده است. بدون شک این نشان از پیشینه شهرستان سبزوار در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حضور مفاخر و علمای بزرگ در حوزه‌های مختلف دارد.

در پایان سعیده شبرنگ، نویسنده کتاب «که ماهی برآید» ضمن تقدیر از برگزاری این آئین گفت: در ابتدا لازم می‌دانم ادای احترامی به ساحت شهیدان معزز دیار سربداران و ادیبان و فرهیختگان شهرستان داشته باشد. سلامی ویژه به ساحت روح عالم فرهیخته و فاضل بزرگوار مرحوم حکیم ملاهادی سبزواری عرض می‌کنم که این منت را بر من گذاشته تا با کلمات خود بتوانم ادای دین کوچکی به فلسفه و ادبیات جامعه خود نمایم.

وی به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه جمع‌آوری اطلاعات برای نگارش کتاب «که ماهی برآید» پرداخت و افزود: این کتاب شامل 40 فصل است که هر فصل مزین به یک بیت از اشعار حکیم ملاهادی سبزواری است. کتاب «که ماهی برآید» اثر سعیده شبرنگ در سال 1402 توسط انتشارات چاپ و نشر بین الملل در 220 صفحه به چاپ رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.