اداره ایمنی ملی آلاسکا عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی رانش گسترده زمین در نزدیکی گوه رانگل در آلاسکا یک نفر کشته و پنج نفر دیگر مفقود شده‌اند.

رانش زمین در آلاسکا یک کشته و پنج مفقود به جا گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، در این بیانیه آمده است که افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند، سکنه سه خانه‌ای بودند که به طور مستقیم در مسیر این رانش زمین قرار داشتند.

آستین مک دانیل سخنگوی اداره ایمنی ملی آلاسکا با بیان اینکه جسد یک دختر نوجوان در درون یکی از این خانه‌ها پیدا شده است، افزود: نیروهای اورژانس پلیس ورانگل، ادارات آتش‌نشانی، نیروهای سازمان محیط زیست و سایر آژانس‌های مربوطه بلافاصله به این حادثه واکنش نشان داده و در جستجوی افراد مفقود شده که شامل ۳ بزرگسال و ۲ نوجوان هستند، می‌باشند.

وی با بیان اینکه نیروهای ایالتی آلاسکا عملیات جست وجو و نجات را رهبری می‌کنند، افزود: این عملیات که برای مدت کوتاهی به دلیل شرایط خطرناک متوقف شده بود همچنان ادامه دارد و نیروهای گارد ساحلی ایالات متحده و یک شرکت اپراتوری هواپیماهای بدون سرنشین نیز به این عملیات پیوسته‌اند و از ساکنان این منطقه خواسته شده تا برقراری وضعیت عادی، آنجا را ترک کنند.

همچنین به گفته بارت سالزبری زمین شناس اداره منابع طبیعی آلاسکا، این نوع رانش زمین که به عنوان «جریان زباله» شناخته می‌شود، می‌تواند در سراسر منطقه جنوب شرقی آلاسکا به دلیل وجود شیب‌های تند به وقوع بپیوندد.

سالزبری افزود: جریان زباله زمانی رخ می‌دهد که خاک از آب باران اشباع شده و دیگر نمی‌تواند خود را در جای خود نگه دارد و معمولاً حاوی آب، خاک، سنگ‌ها، درختان و سایر زباله‌ها است.

وی گفت: رانش‌های زمینی جریان زباله به طور قابل توجهی مخرب هستند و می‌توانند تا حدود ۵۵ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.