رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه مبنای فعالیت‌های آژانس در خصوص ایران، برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است، بر این مبنا ۱۲۰ بازرس آژانس برای ورود به کشور تایید شده‌اند.

 آژانس از سیاسی‌کاری دست بردارد

قدس انلاین: محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در واکنش به ادعای جدید گزارش محرمانه آژانس در خصوص فعالیت های هسته‌ای ایران اظهار داشت: اقدامات ایران در چهارچوب پادمان انجام می‌شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بر آن نظارت دارد لذا این نهاد باید از تکرار سیاسی‌کاری بپرهیزد.

وی با اشاره به تأیید ۱۲۰ بارزس آژانس از سوی ایران، درباره علت مخالفت با حضور برخی از این بازرسان در ایران نیز توضیح داد: اول اینکه برخی از آنها سال‌هاست به ایران نیامده‌اند و نکته دوم اینکه به موجب ماده ۹ اساسنامه، ما این حق قانونی را در پذیرش یا عدم پذیرش بازرسانی که معرفی می‌شوند، داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: گزارش آژانس دو پایه دارد که یکی از آنها بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ یا همان برجام است که بر این اساس باتوجه به اینکه طرف‌هایی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند طرف‌های دیگر می‌توانند بازگشت از تعهدات داشته باشند و علاوه بر آن قانون اقدام راهبردی مجلس را داریم، نکته دوم بخش پادمانی منع گسترش است که آن هم بر اساس قوانین مشخص آژانس پیش می‌رود.

اسلامی در خصوص آخرین روند تکمیل ساخت نیروگاه کارون گفت: در روزهای آینده عملیات خاکبرداری ساختمان اصلی رآکتور این نیروگاه را انجام خواهیم داد و به زودی اولین بتن آن را خواهیم ریخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.