عبدالرحیم سعیدی‌راد شاعر و نویسنده به نقل خاطره ای از اهدای هدیه یاسر عرفات به یک شاعر ایرانی پرداخت که در مورد فلسطین شعر گفت.

هدیه یاسر عرفات به شاعر ایرانی که در مورد فلسطین شعر گفت
سیدمحمود سجادی، شاعری که از یاسر عرفات جایزه گرفت

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحیم سعیدی‌راد اظهار داشت: سیدمحمود سجادی که در شیراز زندگی می کند در سال ۱۳۴۹ شعری برای فلسطین نوشت که مورد تقدیر یاسر عرفات قرار گرفت.

وی افزود: یاسر عرفات به خاطر شعری که این شاعر برای فلسطین نوشته و در آن فلسطینی‌ها و مردم جهان را دعوت به مقاومت می‌کند، به او یک هدیه ویژه داد.

در مورد خاص فلسطین ادبیاتی غنی داریم

این شاعر حوزه دفاع مقدس و محور مقاومت درباره این که آیا در ادبیات کشور حوزه خاصی به نام ادبیات مقاومت داریم؟ گفت: ادبیاتی به نام مقاومت داریم و یک بعد آن ادبیات جنگ و دفاع مقدس بود. جدای از این ها در مورد خاص فلسطین هم از ادبیات غنی برخورداریم.

سعیدی‌راد با بیان اینکه ما در ادبیات انقلاب اسلامی بخش ویژه‌ای به نام فلسطین به طور خاص داریم، اظهار داشت: بعد از آقای سجادی شعرا آثار بسیاری در خصوص فلسطین داشتند که آثار ارزنده‌ای به شمار می‌روند.

هدیه یاسر عرفات به شاعر ایرانی که در مورد فلسطین شعر گفت
عبدالرحیم سعیدی‌راد شاعر و نویسنده

وی افزود: این شاعر همچنین درباره حضور خودجوش شعرا در پی فجایع غزه گفت: مردم ما طبیعتا مردمی انسان دوست هستند و در این میان شعرا از همان ابتدای جنگ غزه به صورت خودجوش آثار ارزشمندی ارائه کردند.

وی افزود: این، نشان می دهد که ما و مردم جهان فطرتا این نسل کشی را نمی پذیرند و همگی مبارزه و با حضور خود اعلام می‌کنند که این موضوع محکوم است و باید محکوم شود.

شعرا در قضیه غزه به‌روز بودند

سعیدی‌راد درباره آثار ارائه شده در خصوص غزه گفت: شعرا در قضیه غزه به‌روز بودند اما آثار ارائه شده و این حضور کافی نیست. زمینه اش باید بیشتر فراهم شود. در شهرهای مختلف برنامه هایی وجود داشته اما به طور متمرکز باید برنامه داشته باشیم و به طور ملی آثار زیادی را جمع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.