نخست‌وزیر مجارستان با اذعان به ناکامی راهبرد اتحادیه اروپا ضد روسیه در جنگ اوکراین خواستار طرح جایگزین در برابر کرملین شد.

نخست‌وزیر مجارستان: روسیه شکست نخواهد خورد؛ دنبال طرح جایگزین باشیم!

به گزارش قدس آنلاین، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان تاکید کرد: «استراتژی اتحادیه اروپا در رابطه با جنگ اوکراین ناکام مانده است و روسیه شکست نخواهد خورد و به همین دلیل اتحادیه اروپا باید به دنبال طرح جدیدی باشد.»

بر پایه این گزارش، اوربان افزود: «مجارستان از ابتدا تحرکات روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کرد اما واکنش غرب به آن هم اشتباه بود.»

وی تصریح کرد: «استراتژی ما چیست؟ اوکراینی‌ها در جبهه می‌جنگند و پیروز می‌شوند و روس‌ها در میدان نبرد شکست می‌خورند. واقعیت چیست؟ اوکراینی‌ها می‌جنگند و می‌میرند. ما به چه چیزی رسیده‌ایم؟ روسیه شکست نخواهد خورد و هیچ چیز در سیاست‌هایش تغییر نخواهد کرد، بنابراین باید واقع‌بین باشیم و به سمت طرح جایگزین حرکت کنیم.»

اوربان اظهار داشت: «اتحادیه اروپا هنوز چنین طرحی ندارد. به جای بازنگری در استراتژی، بروکسل پیشنهاد می‌کند که کمک‌های نظامی و مالی به کیف ادامه یابد.»

وی ادامه داد: «با این حال، ارسال مبالغ مالی به اوکراینی‌ها به هیچ وجه معنایی ندارد و به نتیجه‌ای نمی‌رسد.»

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: «تنها راه برای توقف تلفات غیرمنطقی، آتش‌بس فوری و آغاز مذاکرات صلح برای دستیابی به توافق برای حل و فصل مناقشه اوکراین است.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.