رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی با کشورهای مختلف در شکل‌گیری آتش‌بس و متوقف کردن ماشین جنگی و کشتار رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بسیار موثر بود.

دیپلماسی دولت سیزدهم در توقف ماشین کشتار صهیونیست‌ها علیه مردم غزه موثر بود

به گزارش قدس آنلاین، محمد صالح جوکار درباره آتش‌بس موقت در غزه گفت: تحت فشار افکار عمومی دنیا، رژیم صهیونیستی ناچار به پذیرش آتش‌بس موقت شد.

وی افزود: البته آتش‌بسی که موقت باشد هر لحظه ممکن است دوباره از سوی رژیم صهیونیستی مورد تخلف واقع شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه در عملیات طوفان‌الاقصی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه به لحاظ اطلاعاتی و امنیتی قویترین کشور در دنیا است، شکست خورد و نتوانست این شکست را جبران کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها با اقدام به قتل عام مردم و بمباران‌های وحشیانه سعی کردند به اهداف خود دست یابند اما خواسته‌های آنها محقق نشد.

جوکار ادامه داد: بنابراین امروز صهیونیست‌ها موضوع شکست و دست نیافتن به اهداف خود را پذیرفتند و این می‌تواند مقدمه‌ای برای آتش‌بس طولانی‌مدت‌تری باشد که البته باید در کنار این آتش‌بس، فشارهای عرصه بین‌الملل، کشورهای اسلامی در منطقه، کشورهای عضو گروه‌های مختلف مانند بریکس بر روی رژیم صهیونیستی همواره وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیشنهادات رئیس جمهور در نشست فوق العاده سران عضو بریکس که به صورت مجازی و در راستای حمایت از مردم غزه برگزار شد، عملیاتی شود قطعا رژیم صهیونیستی از گستاخی‌های خود دست برمی‌دارد لذا در سایه آتش‌بس باید به این جنایت‌ها رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: رژیم صهیونیستی به‌دنبال این است که جنایت‌هایی را که انجام داده پیگیری کند و به عنوان نسل‌کشی مطرح نشود.

جمهوری اسلامی بر سر آرمان فلسطین ایستاده است

جوکار درباره نقش ایران در آتش‌بس غزه اظهار داشت: رئیس جمهور در کنفرانس سران کشورهای اسلامی مواضع نظام جمهوری اسلامی را به خوبی بیان کرد، در ایران تفاوتی میان حاکمیت و مردم وجود ندارد و همه بر سر آرمان‌های فلسطین ایستادگی کرده اند.

وی افزود: مواردی را که آیت الله رئیسی در نشست فوق العاده سران عضو بریکس که به صورت مجازی و در راستای حمایت از مردم غزه برگزار شد به آن اشاره کرد درست و به‌حق بود و به‌خصوص که اگر کشورهای اسلامی موارد تحریمی رژیم صهیونیستی را بپذیرند این رژیم فلج خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.