عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت پیرو اعطای مشوق به صنایع جهت ایجاد مخازن موجب گرفتن بهانه از صنایع خواهد شد و صنعت به سمت ذخیره‌سازی گازی ترغیب خواهد شد که این سرمایه‌گذاری مهم در جهت توسعه ظرفیت ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع می‌تواند مشکلات صنایع در فصول سرد سال را کاهش دهد.

اعطای مشوق به صنایع جهت سرمایه‌گذاری برای ایجاد مخازن ذخیره‌سازی گاز؛ اقدام مهم در جهت کاهش ناترازی زمستانی

علیرضا ورناصری در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اشاره به مبحث تمرکز بر «ذخیره‌سازی انرژی گاز در مخازن جهت جلوگیری از مشکلات صنایع در فصول سرد سال»، گفت: با توجه به ناترازی گازی که امروز با آن مواجه هستیم، باید دو راهکار دراز مدت و کوتاه مدت را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در انجام اقدامات دراز مدت باید توسعه میادین مشترک گازی را در نظر بگیریم، بیان کرد: در این بخش فشار افزایی به میادین مشترک باید مبنای کار قرار گیرد که تا حدودی به این امر پرداخته شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات کوتاه مدت در زمینه رفع ناترازی گازی بیان کرد:  به واقع سوخت بسیاری از صنایع از محل گاز تامین می‌شود. بنابراین اگر صنایع به سمت سرمایه‌گذاری در ذخیره‌سازی گاز حرکت کنند، قطعاً ما می‌توانیم روند بهبود شرایط را مشاهده کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت ناترازی کشور در حوزه گاز وضعیت نگران کننده‌ای است، بیان کرد: عمده مصارف گازی ما در بخش خانگی و همچنین در صنایع است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات گاز سودمندی زیادی برای کشور دارد ادامه داد،ما اگر بتوانیم در مصرف گاز صرفه‌جویی لازم را داشته باشیم، می‌توانیم سود بالایی را از صادرات گاز کسب کنیم.

ورناصری بیان کرد: با این حال انجام اقدامات برشمرده شده می‌تواند موجب عدم ناترازی انرژی در کشور شود، بنابراین ما نیاز به یک عزم جدی در برخی امور داریم و باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود یعنی ذخیره‌سازی گازی در کشور بهره‌مند شویم و صنایع نیز باید در این بخش وارد عمل شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایع ما به عنوان بنگاه‌های اقتصادی کشور، برای حل مشکلات گازی خود نیز باید خودشان هم وارد میدان شوند و در این بخش به دولت کمک کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد بنابراین ایجاد مخازن و ذخیره‌سازی گازی در صنایع امری مهم و ضروریست و صنایع باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین ما باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش بهره‌مند شویم. حتما باید موانع حضور بخش خصوصی در این بخش برداشته شود تا فعالیت در این بخش موثر باشد.

ورناصری بیان کرد: اقدام دولت پیرو اعطای مشوق به صنایع جهت ایجاد مخازن موجب گرفتن بهانه از صنایع خواهد شد و صنعت به سمت ذخیره‌سازی گازی ترغیب خواهد شد که این سرمایه‌گذاری مهم در جهت توسعه ظرفیت ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع می‌تواند مشکلات صنایع در فصول سرد سال را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.