معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی بعد از اینکه نتوانست از طریق حمله زمینه، حتی یک اسیر را آزاد کند، مجبور به پذیرش آتش‌بس شد.

رژیم اسراییل مجبور به پذیرش آتش‌بس شد/طوفان‌الاقصی بر قلب فلسطینیان و خاک فلسطین ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر بخواهیم رویدادهای غزه را ارزیابی کنیم، باید بگوییم که بعد از ۴۹ روز تصمیم گرفته شد که آتش‌بس موقت قابل تمدید ایجاد شود و اسرائیل خواهان آتش بس نبود، بلکه مجبور به پذیرش آن شد، زیرا رژیم صهیونیستی شعار آزادی اسرا از طریق حمله زمینی را سر داده بود و بعدها معلوم شد که حتی یک اسیر هم از طریق حمله زمینی آزاد نکرد، بلکه تقریبا ۶۰ نفر از آن‌ها نیز در این عملیات کشته شدند.

وی تاکید کرد: یکی از رهبران حماس به ما گفت که زیرساخت‌های مقاومت در زیر زمین در این مدت هیچ آسیبی ندیده و بعد از پایان آتش بس اگر دشمن بازگردد، ما نیز باز خواهیم گشت و اقدامات غافلگیرکننده ای‌خواهند دید که در طول عمرشان ندیده‌اند.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ما از طریق مقاومت در نبرد حق علیه باطل هستیم؛ نبرد آزادی زمین از اشغالگران و بازگرداندن قدس. این نبرد مختص فلسطینی‌ها نیست، بلکه نبرد همه ما است ، نبرد امنیت فرهنگی،اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است، این نبرد، نبرد استقلال است و این جرثومه یعنی اسرائیل خطری برای همه طرف ها است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: طوفان الاقصی یک عملیات بزرگ و پروژه‌ای است که ایمان به مقاومت را نشان می‌دهد، این یک دستاورد تاریخی است که ثابت باقی خواهد ماند . طوفان الاقصی یک پیروزی است که بر خاک فلسطین و قلب فلسطینی‌ها ثبت شد، شکست صهیونیست‌ها نیز بر قلب‌هایشان ثبت و نتیجه این نبرد طی روزها و یا سال‌های آتی مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: در لبنان تصمیم گرفتیم که از طریق جبهه جنوب، از نوار غزه حمایت کنیم و ده‌ها شهید دادیم و به طور همزمان ضربه‌های سختی به دشمن وارد کردیم، علاوه بر این، تقریبا ۷۰هزار شهرک‌نشین صهیونیست را مجبور به مهاجرت کردیم و ۱۰۰ هزار نظامی صهیونیست نیز مجبور به اعزام به مرزها شدند، همچنین ۵۰ درصد قدرت پروازی رژیم صهیونیستی را گرفتیم، همه این امور مشکلات غزه را کمتر می‌کند و بر روند نبرد در آینده در صورتی که تداوم داشته باشد، تاثیرگذار خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: در راه آمدن شعارهایی دیدم که نوشته بود«ما خواهان جنگ نیستیم»، درست است ما خواهان جنگ نیستیم اما تسلیم شدن را نمی‌پذیریم و اگر مشخص شد که وارد جنگ شدن از طریق مقاومت، خطر اسرائیل را از ما دفع می‌کند و منجر به آزادی خاک می‌شود و ما را به یک قدرت واقعی در منطقه تبدیل می‌کند، ما خواهان این جنگ خواهیم بود، جنگی که استقلال وکرامت را به لبنان و منطقه باز می‌گرداند و اسرائیل به عنوان مترسکی برای ترساندن لبنانی‌ها باقی نماند.

گفتنی است؛ آتش‌بس چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (۳ آذرماه) به وقت محلی آغاز شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه (۲ آذرماه) ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شد، با یک روز تاخیر از روز جمعه در غزه انجام شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی، به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.