نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شاه‌کلید حل مشکلات مختلف در بخش پزشکان و پرستاران این است که از فرصت استقلال بیمارستان‌ها استفاده شود.

استقلال بیمارستان‎‌ها، فرصت فوق‎ العاده برای حل مشکلات جامعه پرستاری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از پرستاران استان که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، پرستاران را تبار مجاهد جامعه درمانی کشور دانست و اظهار کرد: زینب کبری (س) خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی متعددی داشت اما در این میان، پرستار بودن حضرت زینب (س) از همه شاخص‌تر است. بر پایه اهمیت این تخصص و جایگاه باعظمت پرستاران با وجود مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستند، زینب کبری (س) همکار همه پرستاران خوانده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برخی مشاغل در جامعه جریان دارند که ماهیتی فراتر از حرفه و محل درآمدزایی پیدا می‌کنند. یکی از مصادیق خاص این موضوع برای نیروهای مسلح و مرزبانان جلوه می‌کند زیرا فعالان این حوزه جان خود را برای کشور، دین خدا و ملت کف دست گرفته‌اند و نمی‌توان ادعا کرد فردی برای امرار معاش به مرزبانی می‌پردازد.

وی گفت: پرستاری هم به همین ترتیب است و فرد در آن از جان و جوانی و همه سرمایه‌های وجودی خود گذر می‌کند تا خدمتی شایسته ارائه کند و این سطح از ایثار نیز با هیچ سنجه و عیاری قابل جبران نیست. ثمره این تلاش، بقا و دوام زندگی آن بیمار است که در تک‌تک لحظات عمر احیاشده او، آن پرستار و کادر درمان هم در اجر اعمال نیک این فرد رهاشده از بیماری سهیم هستند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: عمده چالشی که در مسائل مختلف و از جمله موضوعات مرتبط با پرستاری به وجود می‌آید، برپایه ضعف در برنامه‌ریزی دستگاه‌هاست. موضوع خودکفا بودن دانشگاه‌های استانی و برخی بیمارستان‌های مهم، فرصت کم‎ نظیری است که باید از آن برای رفع مشکلات جامعه پرستاری استفاده کرد زیرا اکنون شرایط به گونه‌ای رقم خورده که مثلاً بیمارستان امام رضا (ع) چه در حوزه درآمدها و چه هزینه‌ها کاملاً خودکفا و مستقل است و در این شرایط، شاه‌کلید حل مشکلات مختلف در بخش پزشکان و پرستاران این است که از فرصت استقلال بیمارستان‌ها استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.