رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: آتش سوزی عرصه جنگلی " جیسا " منطقه نمک آبرود این شهرستان مهار شد.

آتش سوزی جنگل منطقه نمک آبرود چالوس مهار شد

به گزارش قدس آنلاین حوالی ساعت ۱۴ امروز پس از وقوع آتش سوزی در منطقه " یال کو " ( کوههای بالادست یالبندان ) در حوزه منابع طبیعی عباس آباد بخشی از جنگل های شهرستان چالوس هم طعمه حریق شد.

عبدالله شمس ناتری افزود : این آتش سوزی ساعتی پیش با همکاری نیروهای یگان حفاظت، افراد طبیعت گرد، کوهنورد و مردمی ۲ شهرستان عباس آباد و چالوس مهار شد.

وی سطح عرصه خسارت دیده ناشی از این حادثه برابر گزارش های اولیه حدود یک تا ۲ هکتار اعلام کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: هم اکنون نیروهای یگان حفاظت شهرستان های عباس آباد و چالوس به منظور پیشگیری از احتمال بر افروختن شدن آتش در محل حادثه در آماده باش هستند.

برابر گزارش های رسمی از هفته گذشته تاکنون چهار فقره آتش سوزی در جنگل های غرب مازندران رخ داده که در پی آن بیش از چهار هکتار از از سطح این عرصه در آتش سوخت.حوزه اداره منابع طبیعی چالوس ۱۵۶ هزار هکتار است .

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران مستقر در نوشهر هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.