تشدید کنترل‌های مرزی از سوی دولت فدرال آلمان باعث کاهش چشمگیر مهاجران غیرقانونی به این کشور شده است.

کاهش چشمگیر مهاجرت به آلمان با تشدید کنترل‌های مرزی

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای دویچه وله با استناد به گزارش پلیس فدرال آلمان نوشت که به دنبال تشدید کنترل مرزهای آلمان با لهستان، جمهوری چک، و سوئیس از ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر)، مهاجرت غیرقانونی به آلمان به شدت کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر به صورت روزانه کمتر از ۳۰۰ نفر به‌طور غیرقانونی از مرزهای زمینی وارد خاک آلمان می‌شوند درصورتی که تا قبل از تشدید کنترل‌های مرزی این تعداد روزانه حدود ۷۰۰ نفر بود.

مهاجرت‌های غیرقانونی به خاک آلمان از ماه فوریه افزایش یافته بود. یک ماه قبل از اعمال تشدید کنترل‌ها در مرز سه کشور لهستان، چک، سوئیس و همچنین اتریش، حدود ۱۸ هزار و ۴۹۲ ورود غیرقانونی ثبت شد اما با تشدید کنترل‌های مرزی این تعداد به ۱۱ هزار و ۲۹ مورد رسیده است.

بحران مهاجرت غیرقانونی به آلمان و اتحادیه اروپا و مقابله با آن در حال حاضر از اولویت بالایی در محافل سیاسی آلمان برخوردار است. به طوری‌که دولت آلمان تصمیم گرفته پناهجویانی را که بدون اجازه اقامت در آلمان بسر می‌برند، سریع‌تر اخراج کند.

سوم آبان ماه سال جاری، هم اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و هم نانسی فزر، وزیر کشور تاکید کردند که "پروسه اخراج باید تسریع شود."

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.