دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان طی دو تا سه سال گذشته، حدود ۸ برابر شده و این دستاورد خوبی برای بازدارندگی است.

لزوم تسریع در فروش اموال توقیفی قاچاقچیان

 اسکندر مؤمنی در سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان از پارکینگ مرکزی استان که مربوط به خودروهای پرونده‌های موادمخدر است، بازدید کرد و گفت: با همت همه دستگاه‌ها، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان چندین برابر شده است؛ در واقع طی دو الی سه سال گذشته، حدود ۸ برابر شده و این دستاورد خوبی در بازدارندگی است.

مومنی افزود: در این پارکینگ به لحاظ زیرساخت و مسقف کردن برای جلوگیری از آسیب به اموال وسایل نفلیه مردم و متعلق به بیت المال، اقدامات خوبی صورت گرفته است. پارکینگ باید محلی برای توقف کوتاه مدت خودروهای توقیفی و مصادره‌ای باشد و می‌بایست به سرعت تعیین تکلیف شود و آن بخش که مربوط به دستگاه کاشف است واگذار شود و آن بخشی هم که باید به مزایده گذاشته شود، تشریفات قانونی آن انجام و هزینه فروشش به خزانه واریز شود.

دبیرکل ستاد افزود: در سال جاری با همکاری دستگاه قضایی در استان سیستان و بلوچستان، یک هزار و ۱۸۷ دستگاه خودرو توقیفی و مصادره‌ای ظرف چند ماه گذشته، به مزایده گذاشته و پارکینگ تا حد زیادی تخلیه شد.در حال حاضر ۶۸۰ دستگاه خودرو در پارکینگ وجود دارد که ۸۰ وسیله مصادره‌ای و ۶۰۰ دستگاه توقیفی است. از این تعداد ۲۰۰ دستگاه خودرو آماده انجام مزایده است و مابقی خودروها نیز، با دستور مقامات قضایی، تعیین تکلیف و به مزایده گذاشته می‌شود.

مؤمنی تأکید کرد: پارکینگ، باید محل توقف کوتاه مدت باشد و خودروها پس از تعیین تکلیف مقام قضایی در کمترین زمان ممکن بر اساس مسیر قانونی باید فروخته و واگذار شود تا اموال بیت‌المال دچار رسوبی و فرسودگی نشود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بازدارنده در مقابل قاچاقچیان موادمخدر، ضربه به بنیان‌های مالی آنان است، گفت: اگر قاچاقچی دستگیر شود و به بنیان مالی او ضربه نخورد، ممکن است از داخل زندان و یا با کمک افراد جایگزین، باند خود را همچنان هدایت کند، اما اگر بنیان مالی او ضربه بخورد، اساساً آن باند به‌طور کامل متلاشی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.