یازدهمین سوگواره‌ تعزیه نگین شکسته همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و با حضور جمعی از علما و مردم شهر مشهد آغاز به کار کرد.

تعزیه سوگواره نگین شکسته در مشهد آغاز به کار کرد

به گزارش قدس خراسان، عضو فقهای شورای نگهبان در این مراسم اظهار کرد: در مقابل حضرت فاطمه (س)چند وظیفه داریم و آنچه که بر ایشان گذشت نباید فراموش شود و باید با زبان هنر فعالیت‌های این شخصیت بزرگ را تبیین کرد.

آیت الله مهدی شب زنده‌دار افزود: نباید در طول تاریخ آنچه که بر این بانوی بزرگ گذشت کمرنگ و یا فراموش شود و ما وظیفه داریم با تحقیق و تفحص درس‌هایی که از ایشان بیان شده است در اختیار بشریت قرار دهیم.

وی ادامه داد: باید این مطالب را در زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی خود پیاده کنیم و برپایی چنین همایش‌هایی گام برداشتن در این مسیر است و باید توسل به دامان آن حضرت صورت گیرد همانگونه که خداوند در قرآن فرمودند اگر می‌خواهید به فلاح و رستگاری برسید باید ضمن داشتن تقوی الهی و مجاهدت در را خدا نیاز است تا به دامان اولیای الهی دست زد.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: بسیاری از علما و شهدا همچون سید مقاومت، شهید سلیمانی و رهبر معظم انقلاب اسلامی برای گشایش در گرفتاری‌ها، توسل به آن حضرت را بیان می‌کنند.

در ادامه این مراسم، یکی از استادان پیشکسوت حوزه علمیه خراسان رضوی در این مراسم گفت: افتخار کشور ما این است که بر اساس مکتب اهل بیت (ع) و تشییع برپا شده است و از رهبر معظم انقلاب تا سایر افراد نهایت تعظیم شعائر را در خصوص این شخصیت با عظمت را دارند.

آیت الله سید جعفر سیدان افزود:خداوند توطئه اجانب را از کشور ما دور کند و کمک کند تا ما بتوانیم در مسیر معارف اهل بیت (ع) حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه شخصیت حضرت زهرا (س) غیر قابل توصیف است و صدها حدیث در وصف شخصیت والای حضرت فاطمه (س) نقل شده است بیان کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س) یک بانوی یگانه در عالم خلقت و جهان است و شخصیت آیت عظما به معنای واقعی کلمه و لیله قدر برای ایشان تعبیر شده است و تمام صفات الهی همچون حلم، شجاعت، سخاوت و عدالت در شخصیت او به عنوان نشانه بی‌نظیر الهی وجود داشت.

این استاد حوزه‌های علمیه بیان کرد:پیامبر اسلام (ص) در روایتی با اشاره به اینکه خداوند متعال با خشم و رضایت او خشنود و یا غضبناک می‌شود و به بیانی این دلیلی بر عصمت آن حضرت است و باید افتخار کنیم که به شخصیتی عرض ادب می‌کنیم که بتوانیم گوشه‌ای از فضایل ایشان را درک کرده و با تبعیت بیشتر از این خاندان سعادت نصیب همه ما شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.