معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مجوز چاپ کتاب مانند سابق محدودیت زمانی ندارد، گفت: تا زمانیکه ناشر اعلام کند که متن کتاب تغییر کرده یا اینکه کتاب را به ناشر دیگری واگذار کند، نیاز به گرفتن مجوز جدید برای تجدید چاپ وجود ندارد مگر اینکه هیات نظارت برای کتاب خاصی ورود کند.

معاون وزیر فرهنگ شبهه محدودیت زمانی مجوز چاپ کتاب را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، یاسر احمدوند درباره شبهاتی که درباره اعطای مجوز چاپ کتاب ایجاد شده بود، گفت: مجوزها تغییری پیدا نکرده است، تا زمانی که ناشر اعلام کند که متن کتاب تغییر کرده یا اینکه در نظر دارد کتاب را به ناشر دیگری واگذار کند، نیاز به گرفتن مجوز جدید برای تجدید چاپ وجود ندارد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها دلیل برای محدودیت زمانی مجوز چاپ کتاب را نظر هیات نظارت اعلام کرد و توضیح داد: اگر هیات نظارت برای کتاب خاصی ورود و اعلام کند که کتاب باید مجدد بررسی شود، کتاب مورد بررسی مجدد قرار میگیرد، در غیر این صورت مجوزها مانند سابق و دائمی است و تا زمانی که ناشر بخواهد ویرایش جدید کتاب را منتشر کند، اعتبار دارد.

احتیاجی به گسترش گروه نظارت بر آثار وجود ندارد

سامانه نظارت بر کتاب‌های منتشر شده قرار است به سیستمی برای بازخورد نظرات مردم درباره کتاب تبدیل شوداحمدوند درباره گروه پشتیبان سامانه نظارت بر کتاب‌های منتشر شده، بیان کرد: در این سامانه نظرها باید تخصصی و منطبق با مواد مصوبه اصلاحی باشد، همچنین فرد خود را به طور کامل معرفی، شماره ملی و همراه خود را اعلام کند؛ به همین دلیل نظرهای غیردقیق در آنجا اعلام نخواهد شد و افرادی که نکته مهمی داشته باشد، برای ثبت در این سامانه اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه مسئولان در اداره کتاب، وظیفه پشتیبانی از سامانه نظارت بر کتاب‌های منتشر شده را برعهده دارند، افزود: احتیاجی به گسترش گروه نظارت بر آثار وجود ندارد. همچنین قرار است این سامانه، به سیستمی برای بازخورد نظرات مردم درباره کتاب تبدیل شود؛ یعنی افراد کتاب خوبی را آنجا معرفی می‌کنند یا نقدی را درباره کتاب می‌نویسند تا بتوانند با ناشر و نویسنده تعامل کنند، زیرا برای اینکه فرآیند بررسی یک کتاب تکمیل شود باید نظرهای بیشتری در دسترس باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.