رئیس سازمان سنجش درباره تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از تهیه نسخه اولیه اساسنامه این سازمان در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

نسخه اولیه اساسنامه سازمان ملی سنجش تهیه شد/ تکلیف سازمان سنجش فعلی چه می‌شود؟

عبدالرسول پورعباس افزود: موضوع تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به مبادی ذیربط ابلاغ شده است و سه ماه از زمان ابلاغ، فرصت وجود دارد که اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شود.

وی افزود: طبق مصوبه ابلاغی تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، مسئولیت تدوین اساسنامه با ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است. کمیته ای برای تدوین اساسنامه تشکیل شده که نسخه اولیه اساسنامه در آن کمیته تهیه شده و در دستور صحن ستاد شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: مسئولیت تدوین اساسنامه با ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری ستاد علم و فناوری شورا و وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، درمان است. مسیر اصلی طی و نسخه اولیه آن نهایی شده است. پس از بررسی های نهایی در ستاد به صحن شورا برای تصویب نهایی ارائه می شود.

وی یادآور شد: پس از تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی روند اجرایی تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور آغاز می شود.

پورعباس درباره بند مربوط به سازمان سنجش در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: با توجه به مصوبه رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، مجلس دیگر به بند مربوط به سازمان سنجش در برنامه هفتم توسعه ورود نکرد.

وی تاکید کرد: تنها مصوبه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مربوط به مصوبه رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این سازمان بر سخت افزار موجود سازمان سنجش آموزش کشور بنا می شود و بقیه دستگاه های حاضر در دیگر مراکز که در این زمینه فعال هستند به این سازمان می پیوندند. البته نحوه اجرا در اساسنامه مشخص می شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: سازمان ملی در سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مسئولیت تام دارد که به کمک دستگاه های اجرایی موضوع سنجش و ارزشیابی را در کشور اجرا کند. حوزه های نظارت، سازماندهی، مدیریت در این سازمان گنجانده می شود تا با کمک سایر دستگاه های اجرایی این کار را اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه پزشکی خدماتی به داوطلبان می دهیم ولی در وزارت بهداشت حضور نداریم. در حوزه دانشگاه فرهنگیان هم کمک می کنیم ولی در وزارت آموزش و پرورش حضور نداریم. بنابراین اگر سازمان سنجش در ذیل وزارت علوم هم حضور نداشته باشد وظیفه و خدمات خود را انجام می دهد. در واقع موضوع سنجش به شکل کنسرسیوم با هماهنگی وزارتخانه های متبوع و تکالیف متعدد اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.