دنیس شمیحال نخست وزیر اوکراین در دیدار با ویرا ژورووا معاون کمیسیون اروپا پرونده عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا را بررسی کرد

بررسی پرونده عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا در دیدار نخست‌وزیر اوکراین و مقام اروپایی

به گزارش قدس آنلاین، شمیحال در دیدار با ژورووا که دوشنبه وارد کی‌یف شده است، درباره پرونده عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، گفت: علی‌رغم یک جنگ تمام عیار، کی‌یف به اجرای اصلاحات لازم برای ادغام در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما مصمم هستیم تا در آینده نزدیک، اقدامات اصلاحی که در گزارش کمیسیون اروپا از عمل به آنها به عنوان بخشی از روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا یاد شده است را انجام دهیم.

شمیحال در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اوکراین قدردان حمایت سطح بالای کمیسیون اروپا از کی‌یف است و آماده تعمیق همکاری‌های دو جانبه با این کمیسیون است، تاکید کرد: امیدواریم مذاکرات پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا هر چه زودتر آغاز شود زیرا پیوستن به این اتحادیه به ویژه در زمینه تاثیر آن بر کمک‌های اتحادیه اروپا برای بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ با روسیه، برای کی‌یف بسیار مهم و حیاتی است.

نخست وزیر اوکراین همچنین در این دیدار با اشاره به خسارت‌های روسیه به کی‌یف در پی جنگ با این کشور بر لزوم ایجاد یک دادگاه ویژه برای محاکمه کردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر تشریک مساعی با اتحادیه اروپا در خصوص ایجاد ساز وکاری برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.