مدیرکل سازمان هواشناسی استان کرمان گفت: با تداوم وزش بادهای نسبتاً شدید در شرق و مناطق غربی و با انتقال ریزگرد از صحرای امارات، خیزش گرد و خاک در کرمان پیش بینی می شود.

ریزگردهای صحرای امارات به کرمان رسید

به گزارش قدس آنلاین، محسن عراقی زاده با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، گفت: از امروز تا انتهای هفته، افزایش ابر، وزش باد و کاهش کیفیت هوا، مهمترین پدیده‌های جوی استان خواهند بود.

وی همچنین افزود: با تداوم وزش بادهای نسبتاً شدید در شرق و مناطق غربی، و با انتقال ریزگرد از صحرای امارات، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

عراقی زاده گفت: از فردا تا انتهای هفته، در مناطق شمالی، شمال غربی و برخی مناطق شرقی، با انتقال غبار از کویر مرکزی کشور و با توجه به پایداری جو، شرایط برای افزایش غلظت غبار و آلاینده‌ها و متعاقباً کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان خاطرنشان کرد: در همین مدت، برای مناطق نیمه جنوبی، افزایش ابر، بارش و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی درخصوص دماهای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته گفت: لاله زار با دمای منفی پنج درجه سردترین و منوجان با دمای ۲۸ درجه گرمترین شهر استان بود؛ همچنین طی روز جاری حداکثر دمای شهر کرمان ۲۱ درجه و حداقل دمای این شهر۲ درجه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.