جمهوری آذربایجان دیپلمات‌های آمریکا، آلمان و فرانسه را احضار کرد.

احضار دیپلمات‌های آمریکا، آلمان و فرانسه توسط جمهوری آذربایجان

به گزارش قدس آنلاین، باکو از احضار سفرای آمریکا، آلمان و فرانسه در ارتباط با تراکنش های مالی غیرقانونی آن ها، به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت ‌خارجه جمهوری آذربایجان، کاردارهای آمریکا و آلمان و سفیر فرانسه در باکو را به دلیل انجام عملیات مالی غیرقانونی و تامین مالی وبگاه های مخالف باکو احضار کرد.

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این خصوص آمده است که دیپلمات‌ های آمریکا، فرانسه و آلمان در باکو به‌ صورت جداگانه به وزارت خارجه احضار شدند.

بیانیه باکو در این خصوص اضافه می کند: در دیدار با این دیپلمات‌ ها، گفته شد که رسانه «آبزاس‌مدیا» (AbzasMedia) به همراهی شرکت‌ هایی که در این ۳ کشور به ثبت رسیده‌ اند، تبادلات مالی غیرقانونی انجام داده و سفارتخانه‌ های این کشورها نیز در این امر دخیل بوده‌ اند.

این بیانیه می افزاید که جمهوری آذربایجان این اقدامات را محکوم کرده و مراتب نارضایتی شدید باکو به دیپلمات‌ ها به آن ها ابلاغ شده است.

بر اساس این بیانیه به دیپلمات‌ های احضار شده اعلام شد که «آبزاس‌مدیا» قوانین اعتبارات مالی جمهوری آذربایجان را نقض کرده‌ است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.