این مرجع تقلید گفت: امریکاییها به دنبال تفرقه‌ افکنی هستند و نمی ‌خواهند در کشور عراق امنیت وجود داشته باشد تا به اهداف خود برسند.<BR>

آمریکاییها در عراق دنبال تفرقه افکنی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز جمعه در دیدار رییس مجلس شیعیان عراق با بیان اینکه آنچه که ما در عراق نگران آن هستیم وحدت شیعیان عراق است، تصریح کرد: باید از بروز هرگونه اختلاف در میان شیعیان این کشور پرهیز شود و عقلای عراق برای تقویت وحدت و کاستن اختلافات چاره ‌اندیشی کنند.
وی نسبت به تفرقه افکنی آمریکاییها در عراق هشدار داد و ابراز داشت: امریکاییها به دنبال تفرقه‌ افکنی هستند و نمی ‌خواهند در کشور عراق امنیت وجود داشته باشد تا به اهداف خود برسند.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خطر به انحراف کشیدن جوانان عراقی توسط دشمنان را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: دشمنان با تبلیغات سوء در کشور عراق به دنبال این هستند که جوانان عراقی به انحراف کشیده شوند تا دشمنان بتوانند آینده کشور را به سود خودشان رقم بزنند.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: امروز از طریق مسائل فرهنگی و فساد اخلاقی به جنگ با دین آمده ‌اند تا امام حسین(ع) و سینه ‌زنیها را از جوانان بگیرند.
این مرجع تقلید با تاکید بر وظایف سنگین حوزه علمیه در جبهه فرهنگی با دشمن ابراز داشت: حوزه علمیه نجف باید در این زمینه خط مقدم جبهه فرهنگی باشد و از حوزه علمیه قم الگو بگیرد.
وی با اشاره به اینکه اعزام مبلغ به نقاط مختلف کشور عراق موجب پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد : حوزه علمیه قم در مناسبتهای مختلف، هزاران مبلغ به نقاط مختلف کشور اعزام می ‌کند که این مسئله باید در عراق نیز اجرایی شود، چرا که با این کار از بروز بسیاری آسیبها پیشگیری می‌ شود.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با انتقاد از کمبود امکانات رفاهی برای زائران ایرانی در عراق تصریح کرد: زائران ایرانی از وضعیت نامناسب خدمات عراق گلایه دارند، چون امکانات و خدمات برای یک توریست اهمیت دارد، نه مسائل سیاسی.
وی خواستار در اولویت قرار دادن مشکلات زیارتی توسط دولت عراق شد و خاطرنشان کرد: این مسائل قابل حل است و دولت عراق باید توجه به این مسائل و مشکلات را در اولویت کارهای خود قرار دهد.
این مرجع تقلید، در پایان با تاکید بر اینکه علاقه به عراق از زمان ائمه سرچشمه می ‌گیرد، گفت: ایرانیان، کشور عراق را از خودشان می ‌دانند و توده مردم ایران می‌خواهند عراق کشوری آزاد، مستقل و امن باشد.
انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.